Apple of death(?)

För 6 år sedan satt jag inne på mitt pojkrum och tjuvsnusade och tittade på Paradise Hotel. Hungern kröp sig på och jag tog då helt enkelt och hämtade ett äpple. Varför krångla till det? Jag kastade ut prillan, eftersom jag absolut inte kunde äta och snusa samtidigt. Usch.
När jag fått i mig hela äpplet så känner jag en obehaglig, kliande, känsla i min mun. Runt om i tandkött, läppar, tunga och hals, liksom kryper det som om 10 000 minifötter sprang runt.

Jag tänker inte mer på det, och lägger mig helt sonika för att sova. När jag efter ett tag vaknar och känner mig bortdomnad i munhåla och strupe så skyndar jag till badrummet för att titta vad som står på. Jag har, ursäkta uttrycket, fått såkallade "negerläppar". Enorma sådana också. När jag gapar så ser jag att även tungan utökat sin volym.

Efter denna dagen så har jag inte vågat äta äpplen igen. Jag upptäckte inom loppet av några dagar att päron, persika, aprikos och nektarin (vad är egentligen skillnaden på dessa tre, förutom namnet?) ger samma bieffekter.

Men nu, NU, ska jag tamejfan ta tjuren vid hornen och ge de ett nytt försök. Jag sätter mitt liv på spel för vetenskapen. Om inte en video, där hela händelseförloppet dokumenteras, dyker upp inom 60 minuter så har jag kastat in handduken. Då har äpplet blivit min baneman.

Håll tummarna.


//Thim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0