Plötsligt händer det

Mitt blodsocker hade sjunkit avsevärt under dagens gång. Godis var min enda räddning.
Jag åkte snabbt iväg till Ica, körde way over hastighetsbegränsningarna. Men nöden har ingen lag, som vi alla vet.
När jag roffat åt mig halva sortimentet av plockgodis beger jag mig med raska steg mot kassan.

Vad skådar mitt norra öga, när jag svänger runt hörnet? Tidernas kö. Nej, tidernas köer! Båda kassorna hade varsin 15 meter lång svans av köande konsumenter. Jag överväger två alternativ. Äta upp godiset medan jag väntar eller helt sonika gå rakt ut ur butiken.

Vad skådar då mitt södra öga? En Ica-anställd, tågandes mot en tom kassa. Vilken jävla triss-tur jag har!
Svischar förbi alla i hela butiken, lämnar ett glödande spår bakom mig. Jag kom först. Jag betalade mitt godis och vände mig om, hånleendes mot dom köande förlorarna som ännu inte fått betala sina varor. HAH!


//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0