Sovmorgon

Idag har jag varit ledig och därför förväntade jag mig en lång och härlig sovmorgon imorse. Tyvärr uteblev den...

Klockan 8 vaknade jag nämligen till, då en mustig gitarr drog igång i rummet intill. Ett par snabba och välriktade riff fullkomligt bombarderade mina små trumhinnor, och trots att mina ögonlock knappt gick att hålla uppe så vart det omöjligt att sova. Då ska ni veta att jag är ofantligt svårväckt och att jag har otroligt lätt för att somna om, vilken situation jag än befinner mig i.

Mannen med gitarren var förstås min såkallade plats-lillebror och till lika rumsgranne Robin. Han har nyss köpt en gitarr och passar därför på att öva så fort han får chansen för att snabbt öka sina gitarr-skills. Något som självklart är bra då övning ger färdighet, men ibland är det inte så uppskattat... Som när man har sovmorgon till exempelt. Till Robins försvar kan sägas att han inte visste om att jag låg och sov, eftersom att han inte visste att jag var ledig.


Hur som helst. Efter att ha värmt upp gitarren och kommit in i rytmen så tar den lilla killen även ton. Han sticker helt enkelt på sången. Om det var svårt att sova innan så blir det om än ännu svårare nu.

Jag ligger därför där i sängen och hoppas att Robins skoldag snart ska börja, och att han därför ska ta och cykla iväg. Han småspelar säkert bara någon minut för att slå ihjäl lite dötid innan skolan börjar, intalar jag mig själv.

Här misstog jag mig dock ordentligt. Detta såkallade småspel fortsätter och övergår sakta men säkert till att klassas som en hel spelning. Killen river av låt efter låt på sin hemmagjorda setlist och det hela tycks inte ha något slut.

Precis när jag har börjat vakna till och har samlat ihop tillräckligt med krafter för att förflytta min arma lilla kropp upp från sängen för att säga till honom så tystnar gitarren plötsligt. Showen är över!

Ca. 20 minuter efter att det första ackordet togs har musiken äntligen dött och jag kan återgå till min sovmorgon. Tyvärr har jag nu hunnit bli alltför pigg för att sova och det tar därför nästan 40 minuter att lyckas somna om. Men skam den som ger sig, har man sovmorgon så har man!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill att Thim ska blogga också!

2008-09-22 @ 21:45:18
Postat av: Anonym

Har thim dött?

2008-09-22 @ 22:07:03
Postat av: Robins kompis klara ( som var med och köpte gitarren )

jag visste väl att robins nya polare gurra skulle ge glädje åt hela krokvägen!

2008-09-22 @ 22:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0