Torsdags-listan!
1. Volymskillnad. Volymskillnaden jag tänker på är den som vissa kanaler använder på program och reklam. Man kan tex sitta och försöka lyssna på vad Arne Hegerfors säger på Canal+, men de går inte, för deras volym är så otroligt låg. (Inte för att man förstår vad Arne säger, hur hög volymen än är) Så man höjer. Sen när man nått en skön ljudnivå, då blir de reklam. Och reklamen verkligen dundrar igång! Man trycks djupt in i soffan av tryckvågen. Varför inte ha en ljudnivå rakt igenom, varför höja under reklam?
2. Extreme Home Makeover. För de första: vad är de extrema? Och finns det ett program som heter "Home Makeover"?
Allting känns så otroligt mycket skådespel och planerat och jag undrar om inte ordet "Oh My God" är sponsrat på något sätt. Det är onaturligt hur ofta de används. Dessutom är barnrummen fruktansvärda.
3. Spelprogram. Alla dessa spelprogram med klämchecka programledare. Jag menar då dom där dom har ett ord dom är ute efter, typ F_TBOLL. Sen lockar dom med en jackpott på 600.000 kronor!!! Grejen är att ingen vinner denna jackpott, dom flesta får nöja sig med några hundralappar. Det måste ju finnas ett 20-tal olika program, vissa kanaler har dessutom flera. Hur kommer man på idéen att börja sända ännu ett sådant program? Tillslut kommer program att ta ut varandra, en slags inflation kommer uppstå. Och för den som inte vill tävla så finns de inget som helst underhållningsvärde i dessa program, vare sig programledaren kräks rätt ut eller lägger in kontaktannonser om sig själv i smyg.
//Thim
2. Extreme Home Makeover. För de första: vad är de extrema? Och finns det ett program som heter "Home Makeover"?
Allting känns så otroligt mycket skådespel och planerat och jag undrar om inte ordet "Oh My God" är sponsrat på något sätt. Det är onaturligt hur ofta de används. Dessutom är barnrummen fruktansvärda.
3. Spelprogram. Alla dessa spelprogram med klämchecka programledare. Jag menar då dom där dom har ett ord dom är ute efter, typ F_TBOLL. Sen lockar dom med en jackpott på 600.000 kronor!!! Grejen är att ingen vinner denna jackpott, dom flesta får nöja sig med några hundralappar. Det måste ju finnas ett 20-tal olika program, vissa kanaler har dessutom flera. Hur kommer man på idéen att börja sända ännu ett sådant program? Tillslut kommer program att ta ut varandra, en slags inflation kommer uppstå. Och för den som inte vill tävla så finns de inget som helst underhållningsvärde i dessa program, vare sig programledaren kräks rätt ut eller lägger in kontaktannonser om sig själv i smyg.
//Thim
Kommentarer
Postat av: Sandra
Anledningen till att volymen höjs när det är reklam måste ju vara att man ska regera. Eller så är det så att man tänker på att en del går ifrån TV:n under reklampausen, så om man höjer så slipper inte folk undan reklamjinglarna.
Postat av: e
det fruktansvärta med barnrummen är att ungarna växer ut ur dem, då måste man ju göra om och det förstör ju hela grejen.
Postat av: Anonym
word sandra
Trackback