Dåligt samvete

Imorse vart jag väckt utav min mamma, som frågade om jag kunde följa med och hjälpa henne på jobbet.
Jag hade då hunnit få runt 4 timmars sömn och va tvungen att säga nej, då jag verkligen kände att jag inte skulle klara av 9 timmars arbetsdag med så lite sömn i kroppen.
Besviket går hon ut ur rummet och muttrar något till pappa.

Inte vart det hela bättre utav att jag sen inte kunde somna om pga de dåliga samvete som la sig som en tung, mörk, ondskefull filt över mig. När jag sedan vaknade igen så hängde denna filt kvar. Och den var nu tyngre än någonsin.
Jag visste att jag var tvungen att göra något storartat för min mor, annars skulle jag nog tillslut kvävas utav filtjäveln.
Så jag plockade fram dammsugare, disktrasa och sopkvast och började städa hela huset.
Inte för att skryta, men vi har ett jääävligt stort hus ska ni veta. Både på gott och ont, uppenbarligen.
Förhoppningsvis kommer mamma att märka hur rent och fräscht de är, direkt när hon kliver innanför dörren.
I annat fall lär hon väl märka det när hon läser bloggen, men de vore ju ett ganska stort misslyckande...

Jag känner iallafall att filten har börjat glida av mig lite, den hänger bara lite på svajj runt höften nu och den är inte riktigt lika ondskefull och mörk.


//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0