Världens skönste pappa

Igår var pappa med jobbet i Västerås. Dom skulle ha något slags möte. Brainstorma lite. Bolla idéer. Ja, ni förstår.

Efter mötet skulle dom alla gå ut och äta lite och därefter kanske ta några glas.


Vid halv tolv igår kväll ringde han plötsligt på min mobil. Jag, som börjar jobba klockan sju varje dag, ville förstås sova då. Jag tryckte därför bort samtalet och la mig igen.

Tre sekunder senare ringde han igen. Jag tryckte återigen bort samtalet och antog att han skulle förstå budskapet den här gången. Det gjorde han inte...

Ytterligare några sekunder senare ringde det nämligen för tredje gången. Jag kände att det var dags att få ett slut på det hela och svarade därför med ett aggressivt "JAAAAAA?!".


I andra luren fanns dock inte pappa... Det var en tjej!

Jag trodde först att det var någon av pappas kvinnliga arbetskollegor som körde en busringning men jag misstog mig.

Det var nämligen min kära far som hade "fixat tjejer" åt mig. Han hade raggat upp västerås-tjejer och "lagt in ett gott ord" för mig som han uttryckte det. Sedan hade han fått en av dom att ringa mig.

Jag tyckte det vart pinsamt och fick förklara att jag var trött och ville sova och la sedan på.


När jag nästan hade lyckats somna ringde det igen. Återigen pappas nummer. Jag svarade, denna gång något snällare, ifall det var en tjej till. Jag ville ju inte ta ut min ilska på någon stackare som hade tvingats ringa mig av min pappa...

Den här gången var det dock ingen stackars tjej. Det var min gode far himself. Han ville att jag skulle tacka honom. Han tyckte det var på sin plats.

Jag skulle just förklara att jag faktiskt ville sova när jag hör hur pappa börja snacka med nästa tjej. Den här gången var det tjejen som jobbade i receptionen på hans hotell. Pappa förklarade för mig att hon var 19 år och såg väldigt, väldigt bra ut. Sedan frågade han efter hennes nummer.

Tjejen i receptionen ville inte alls ge honom numret. Hon kände sig väl lite påhoppad i det här läget skulle jag gissa. Pappa försökte lirka fram det men receptionist-tjejen var stenhård.

Pappa talade då om för mig att han skulle gå och ta en till öl och därefter la vi på och vi hördes faktiskt inte mer under den kvällen.


Imorse ringde han dock på nytt. Han sa att han hade bra nyheter. Han hade berättat allt om mig för receptionst-tjejen och till slut hade han fått hennes namn så att jag skulle kunna söka upp henne på facebook. Själv tyckte jag bara att den här "ragga tjejer på fyllan åt sonen"-grejen hade gått lite väl långt.

Pappa tyckte jag var larvig. "Sök upp henne nu, hon var hur söt som helst. Helt klart något för dig!", sa han och la på.


Problemet är väl bara att hon troligtvis lär tro att jag är något freak som skickar min pappa på uppdrag att hitta tjejer åt mig. Att jag säger åt honom att vara en påfrestande och jobbig jävel till dess att han får tag på ett nummer.

Den här stackars tjejen var kanske helt vettskrämd... Hon tror troligtvis att jag är den obehagligaste människan i hela det här landet.

Att kontakta henne skulle vara det absolut pinsammaste jag någonsin gjort i hela mitt liv, därför struntar jag nog i det. Jag låter det vara ogjort. Jag låtsas som att pappas utflykt till Västerås aldrig skedde.


Allt detta har jag nu fått att bekymra mig om, trots att jag egentligen bara ville få sova igår! Det kallar jag oflyt.


Jag kan hur som helst bara skratta åt alltihopa. Att pappa tänker på mig och vill göra något gott ska han ha en eloge för. Det är ju sådana här grejer som fyller våra liv med humor. Den här spontaniteten.

Jag tror faktiskt att han är världens skönaste pappa.
Som tack för att han försöker så ska jag ta och ragga upp några 40-taggare nästa gång jag är ute och få dom att ringa honom. För att visa min uppskattning. Allt handlar ju liksom om att ge och ta!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag tror inte alls att du är ett freak och inte att du är den obehagligaste människan i världen heller =)

Jag vet hur pappor kan vara ibland =D

/Receptionisten! =)

2008-11-18 @ 22:35:07
Postat av: Thim

Äkta eller en fortsättning på Jans hyss?

2008-11-18 @ 23:18:54
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äkta=)

2008-11-18 @ 23:27:02
Postat av: Benner

haha, vad skönt att höra! :)

Kul förresten att pappa till och med hann visa dig bloggen :D







Nej Thim, det skulle omöjligt kunna vara min pappa som har bus-kommenterat.

För det första sover han vid den där tiden. (förutom när han är i västerås på tjej-jakt...)

För det andra så vet vi ju att han alltid avslutar alla sina meningar med massa punkter. Det är ju på det sättet vi brukar identifierar honom här bland kommentarerna!



2008-11-19 @ 16:56:52
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jo, han hann visa bloggen, berätta en massa saker om dig, ge mig ditt nummer osv =P Det är inte varje dag nåt sånt händer, hehe! =)

2008-11-19 @ 18:41:23
Postat av: Benner

haha okej! Då vet du alltså nästan allt om mig vid det här laget?

Ja, då fick du ju en lite mer spännande och intessant dag på jobbet i alla fall :)

2008-11-19 @ 20:07:53
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jo, jag vet nog det mesta faktiskt! En hejjare på golf verkar du vara också =)

Jobbar du som glasblåsare eller nåt sånt? Din pappa nämnde något om det =)

2008-11-19 @ 22:27:31
Postat av: Benner

Jag vill ju inte skryta inför alla läsare, men jag är riktigt vass på golf faktiskt om jag ska vara ärlig.

haha nej då, men jag är helt väl okej! :D



Nej inte glasblåsare, men glasmästare. Jag sätter in fönsterrutor hemma hos folk och sånt där :)

2008-11-19 @ 23:09:50
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Josefin

Själv är man ju proffs på golf!! Haha, nejdå det är jag verkligen inte =D



Jag var ju ganska nära iaf, glasblåsare.. glasmästare..=D Det är ju kul att kunna åka hem till folk sådär =) Själv sitter jag här.. och har 8 timmar kvar att jobba! Jätteroligt!

2008-11-19 @ 23:21:14
Postat av: Benner

haha, men du kan säkert bli. det är bara att träna :D



Ja det var ju ingen helt tokig gissning ;)

Aj då.. själv ska jag sova nu! börjar jobba klockan sju imorgon. Jag börjar väl jobba ungefär när du slutar antar jag!



Men du får väl ha en trevlig natt på jobbet då. :)

Förhopningsvis trillar det väl inte in någon halvfull medelålders man där inatt som vill försöka tvinga på dig sin son... haha!

2008-11-19 @ 23:42:48
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nja, jag och golf går inte så bra ihop =P fast minigolf är nog värre..



Ja, det är runt den tiden jag slutar, men i morgon ska jag träffa chefen kl 7 så jag antar att jag blir kvar lite längre.



Tack detsamma=) Haha, nej det gör det nog inte..men man vet aldrig=P

Godnatt =)

2008-11-20 @ 00:06:34
Postat av: Anonym

väntar på torsdagslistan! :)

2008-11-20 @ 19:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0