Torsdags-listan!

För att skoja till det hela kommer jag ta listan i bakvänd ordning idag. Busigt värre!

3. Mitt skägg. Eller ja, håret i ansiktet som ska föreställa skägg. Det är ännu inte tillräckligt tätt för att jag ska kunna göra något kreativt av det. Och det har passerat stadiet då man kan gå uppåt en vecka utan att behöva raka sig. Just nu har jag antingen den baby-liknande nyrakade looken, eller den fjuniga tonårspojke-looken. För att uppnå de ultimata utseendet så måste jag vänta tills 2-dagars stubbet kommit fram, för det ser faktiskt ut som skägg för de otränade ögat. Alltså har jag börjat planera in mina rakningar, så jag ska tajma 2-dagars stubbet till lämpligt tillfälle.

2. Snön. Först kommer det lite smått. Sen kom ett brutalt snötäcke och la sig över hela Stockholm. Självklart innebar detta kaos i alla trafik och alla klagar på kommunaltrafiken. "Det snöar ju varje år, borde dom inte vara bättre förberedda?". Folk står där med sommardäck på bilen och undrar hur sjutton dom ska kunna ta sig till jobbet. Och nu när snön snabbt smälte bort så klagar folk över att de inte är lika mysigt längre. Det är slaskigt överallt. Kan vi lämna den stackars snön ifred? Kan vi sluta skylla allting på snön? Snön är mysig, snön är jul.

1. Min vänstra lins. Jag har kontaktlinser och har så haft i cirkus 5 år. För drygt 1 år sen så fick jag ny styrka på linserna och såg klockrent. Nu misstänker jag att jag behöver ännu en ny styrka. Ni förstår, mitt vänstra öga är ständigt lite småsuddigt. Tänk er att ni har ett fönster framför varje öga. Det ena är nyputsat och knappt märkbart, medan den andra är full av feta fingeravtryck och en äcklig fluga mellan glasen. Problemet är bara att jag måste beställa nya linser. Ska jag dra en vild gissning på någon styrka och hoppas att den är bättre, eller betala dom 500 kronorna som blodsugaroptikern vill ha, bara för att justera min styrka en aning? Det lutar åt alternativ 1.

Här är förresten resultatet av vår omröstning!

Hur ofta läser du ThimBenner.blogg.se?
Varje dag57% (21)
Några gånger i veckan16% (6)
En gång i veckan14% (5)
Aldrig. Ni suger.14% (5)

Totalt antal röster: 37.



//Thim

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni Måste börja uppdatera oftare! man blir ju galen....

2008-12-04 @ 09:28:12
Postat av: Anonym

när kommer denna veckans torsdagslista? :o

väntat i en heel dag nu..

2008-12-04 @ 20:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0