Fars dag

Idag är det fars dag, en väldigt stor dag för min pappa.

Jag hade förberett med trisslotter för att göra honom glad. Pappa tog emot trisslotterna och sken upp som ett litet barn. Sedan satte han sig och skrapade.

Han skrapade första lotten. Ingen vinst. Han sken dock fortfarande som en sol.


I och med att han skrapade fram nitlott efter nitlott började hans lycka dock att avta. Jag såg hur hans leende vart mer och mer ansträngt ju fler lotter han skrapade. Till slut var lotterna slut och pappa hade inte ens vunnit 25 kronor. Leendet var nu helt bortblåst. Han såg förtvivlad ut. Jag kunde se hur underläppen började darra lite lätt som att gråten var på väg.

- Tack då, pressade han fram med sprucken röst.


Jag visste att pappas dag skulle vara förstörd i och med detta och jag handlade därför snabbt.

- Men jag hade även tänkt att vi skulle gå ut och äta mat och gå på bio!, sa jag kvickt. - Jag bjuder.

Jag såg hur lyckan återigen blommade upp i hans små tårfyllda ögon och hans förhoppningar om en bra fars dag var nu tillbaka. Han svävade nu återigen omkring på små glädje-moln.

Jag kände att han behövde det här.


Nu är vi i alla fall hemma igen och jag tror att jag lyckats behålla platsen som pappas favorit-son, trots fiaskot med trisslotterna


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack min son,

det var den bästa fars dag jag har varit med om,

det var en kanon kväll !



2008-11-10 @ 09:38:42
Postat av: Jocke

Kan ju meddela att även jag gick för trisslotter, en kvartshundring i vinst!

2008-11-10 @ 20:40:29
Postat av: Benner

haha lite bättre uttdelning i alla fall!

du slapp med andra ord hosta upp bio-pengar?

2008-11-10 @ 21:15:36
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Jocke

Ja, definitivt. En kvarthundring låter mycket iallafall, jag vet inte om det blev någon mer lott eller om han la det på hög..

2008-11-10 @ 21:48:18
Postat av: Benner

haha, säkerligen på hög. det skulle jag ha gjort!

2008-11-10 @ 22:08:26
URL: http://thimbenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0