En lätt ansiktslyftning för ThimBenner.blogg.se

Idag har vi piffat till bloggen lite. Bla. så har vi lagt in en countdown till julafton och en omröstningsfunktion!
Ni hittar dessa otroliga high-tech funktioner till höger.
Vi hoppas nu att dessa små tricks ska leda till vårt oerhört efterlängtade och välförtjänta break-through!

Jag ska även passa på att ta upp de hela med polisanmälan också.
Grannen har tagit tillbaka den (tror jag) efter en diskussion med mamma Thim. Jag väntar fortfarande på att få en personlig ursäkt.
Detta är dock inte första gången som Thim hamnar i trubbel med lagen. Jag har tidigare blivit stoppad av tre poliser påväg hem från en hemmafest. Jag blev anklagad för inbrottsförsök, men lyckades tillslut bevisa min oskuld och fick gå hem. Jag har även blivit stoppad av två väktarbilar när jag steg av nattbussen. Jag var påväg hem från jobbet, så jag var nykter denna gång. Dom körde en kroppsvisitering på mig och lät mig sedan gå efter ett par frågor.

Jag hade kunnat acceptera detta, om jag var svart.
Polisen misstänker alltid den svarta mannen.
Nu är jag en vit, spinkig, svensk 19 åring som inte kan ses som en samhällsfara på något sätt.
Vad är det som gör att lagens förlängda arm ser mig som ett hot?
Är det min stora näsa?


//Thim

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att du är spinkig utan mer lite små biffig....

2008-11-10 @ 22:28:45
Postat av: Thim

Jag antar att du, anonym, är någon utav våra föräldrar, som nu försöker samla pluspoäng inför julklappshandeln? :)

2008-11-10 @ 23:40:36
URL: http://thimbenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0