Mösspåtagning

Igår var det mösspåtagning och vi grabbar var extremt taggade. Vi hade ju faktiskt planerat den här dagen i över en vecka. Dagen skulle dock inte helt komma att bli som vi planerat, men det återkommer jag till senare.

Klockan ett samlades alla treor i aulan. Vi tog på oss mössorna, hörde rektorn framföra ett av sina kortaste tal någonsin och fick sedan åtnjuta två stycken musiknummer. Danne medverkade i ett av dem. Han var nog bäst.

Med sina musikaliska färdigheter smekta han iväg tonsäkra soloslingor och levererade en i största allmänhet fläckfri version av Bryan Adams låt "heaven". Eller som Fiak och Jinder uttryckte det: DJ Sammys låt "heaven". Det är väl en tolkningsfråga...

Oturligt nog för Danne så hördes inte hans gitarr... Det var synd, annars hade han nog varit ännu bättre.


Efter den lilla stunden i aulan så begav vi oss nu mot Flottsbro. Jag, Jinder och Polash lyckades nu dra en rejäl nitlott. Vi tvingades nämligen bära 1 SÄCK bullar, en back bullar och en back med juice och bullar. De övriga ca. 10 personerna i vårt sällskap tog tillsammans en back bullar och försvann. Dom tyckte det var en rättvis uppdelning. Vi vågade inte klaga.

När vi ca. 30 minuter senare befann oss vid Flottsbro föll vi pladask ner i gräset och vart liggande. Troligtvis av utmattning. Vårt så kallade sällskap på ca. 10 pers tyckte vi var klena. "det där var väl inget", fick vi höra gång på gång.

Efter att ha hämtat andan och fått bort krampkänningarna i kroppen dök plötsligt Faik upp med diverse alkoholhaltiga drycker. Av den fick vi snabbt tillbaka vår styrka.


I det underbara vädret varvades därefter alkohol med såkallad "street-workout". "Street-workouten" gick ut på att, med våra nakna överkroppar, göra chins i fotbollsmålet. Detta för att bli lite mer uppumpade och stärka våran redan så starka sex appeal. (haha) Det var dock bara jag, Jinder och Henke som deltog i denna aktivitet.

För att skaffa fler poäng till poängjakten så deltog vi även i vissa lekar som studentkommittén med Jessica i spetsen hade arrangerat. Det gick bra. Jag tror att vi och EK fick ett poäng var. Jag är dock inte säker.


Efter en lång dag i Flottsbro började folkmassan senare minska, och snart satt i princip bara folk från vår klass kvar. Vi hade nu druckit, gjort street-workout, druckit, badat, druckit, blivit fulla och därefter druckit lite mer.

Somliga klarade det bra, andra inte. Tyvärr måste jag nog placeras under "andra inte".

När kvällen kom hade vi nämligen bestämt oss för att ta en sväng in till stan och festa lite mer. Det var här planerna sprack. Jag lyckades nämligen komma hem, sätta mig vid datorn och somna. Vid halv 8 tiden hittade därför pappa mig, sittandes vid datorn, med handen på musen och försjunken i djup sömn.

Jag vaknade, förflyttade mig med stor smidighet över till sängen och somnade sedan på nytt. Min förflyttning var så smidigt att jag till och med lyckades veva ut ett halvt glas fanta på golven.

Vid halv 1 tiden på natten vaknade jag sedan och insåg att kvällen var förbi. Jag hade nu även hunnit med att ådra mig en fruktansvärd huvudvärk.


Nu gäller det att dra lärdom från det här. Om tre veckor är det nämligen dags för studenten, och då gäller det att ha krafter kvar till skivan på kvällen. På studenten blir det därför: mer street-woekout och mindre alkohol.


//Benner


Kommentarer
Postat av: sofie

mösspåtagning har man ju på valborg.. ni är lite efter där ute i ghettot ;)

2008-05-11 @ 14:31:00
Postat av: Nille

Bra slag på 18 idag på viksberg den gick långt!!

//Nille (Robins kompis)

2008-05-11 @ 21:30:02
Postat av: Benner

haha tack så mycket Nille! :)

2008-05-11 @ 22:15:31
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0