Om att få igång Thim, Om Danne och om ett skåp-lås

Ryktet om Thim som spreds för några dagar sedan kom givetvis från mig. Tanken bakom det hela var självklart att få Thim att skriva lite. Visa att han lever liksom. Thim uppfattade det dock inte på det sättet. Ett argt "Va?", via kommentar fick duga. Hur som helst. Nu vet vi att han lever.


Igår skrev jag om Thims intressanta anledning till att inte komma till skolan. En annan som den senaste tiden har missat mycket tid i skolan är Danne. Hans "plugga hemifrån"-dagar, halvdagar och sovmornar blir allt fler. Idag kastade han in handduken vid lunchtid. "när går tågen? Jag måste fan åka till Södertälje" ska han enligt uppgifter från Thim ha sagt. Därefter var han borta.

Jag börjar nu på allvar oroa mig för Danne. När han började i klassen var han alert och motiverad, och varje gång han äntrade ett klassrum syntes det i blicken att han törstade efter utbildning. Den blicken är sedan länge borta, och Danne har de senaste åren sjunkit och blivit något av en slapp glidare.

Vi alla trodde att hans haffande av en flickvän skulle göra honom mer seriös och lycklig igen, men vi misstog oss. Visserligen har han blivit lyckligare, men hans seriositet slår vecka efter vecka nya bottenrekord. Jag skulle nog uppskatta hans närvaro under vårterminen till ca. 50%.


Okej. Både jag, Danne och Linnea vet att det finns en mer djupgående anledning till att jag nu smutskastar honom. Det handlar nog helt enkelt om svartsjuka. En svartsjuka över att LINNEA FICK EXTRANYCKELN TILL DANNES NYA LÅS OCH INTE JAG! Han skaffade det dessutom i smyg utan att informera mig...

Rättvisa ska skipas, huvuden ska rulla och krig ska utbryta. Jag SKA ha en extranyckel till Dannes skåp-lås!



//Benner


Kommentarer
Postat av: linnéa

Du kan få min skåpnyckel som utbyte mot en annan sak.....
Att jag får Daniel ifred ;)

2008-03-11 @ 20:04:57
Postat av: Benner

Aldrig, Danne är min! :D

2008-03-11 @ 20:22:52
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: linnéa

Vi får väl slåss om saken i såna fall nästa gång vi ses! ;D

2008-03-12 @ 09:35:38
URL: http://linneafrickner.blogg.se
Postat av: Benner

Det kommer bli en blodig kamp :D

2008-03-12 @ 17:18:19
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0