Mötet

Mötet igår gick bra. Thim surade inte det minsta och vi kom fram till en hel del schysta idéer. Vi tror oss även ha löst det uppkommande "Holland-problemet". Mer om det en annan gång.

Under mötet satt jag och såg klurig ut och nickade menande åt allt som Thim sa. Jag tror inte Thim var medveten om det eftersom mötet utspelade sig framför varsin dator, men i alla fall. Det hör liksom till. Jag är nästan säker på att Thim uppträdde på samma vis.


Mötet var självklart sekretessbelagt och jag kan därför inte gå närmare in på vad som diskuterades. Istället får ni här en sammanfattning över intressanta händelser under veckans gång:



-Pappa har börjat odla skägg och är otroligt nöjd. Det är dock inte hans omgivning... Såväl Andrea som arbetskamrater och kompisar är skeptiska. Jag tar dock pappas parti och stöttar honom. Det är ju faktiskt min uppgift som hans son. Dessutom tycker jag att han ser hård ut i skägg.


-Danne klev igår morse in i klassrummet och såg otroligt snygg ut. Han utstrålade en sällan skådad sexighet och gav självsäkra leenden till alla i klassen. Det går bra för den killen just nu!


-Denise fick tillåtelse att använda material från Thimbenner.blogg.se till ett projekt. Jag tror det kan bli ett mycket lukrativt avtal för båda parter.


-Samma Denise blandar ihop mig med någon annan som hon berättat massvis med saker för. Sedan säger hon saker i stil med "amen imorn ska jag ju göra blablabla du vet, som jag berättade". Jag sitter som ett frågetecken. Därefter blir hon arg och jag får höra att jag är en ouppmärksam lyssnare och att hon visst har berättat. Detta upprepar sig ett par gånger dagligen.


-Thim berättade idag att han skulle åka och prata med vaktmästaren på trädgårdsstadskolan eftersom han ska jobba där imorgon. Eftersom det är lördag imorgon ifrågasatte jag vad han skulle göra där. "Jag ska jobba sa jag ju?!" sa Thim och dumförklarade mig fullständigt. Även han tyckte väl att jag var en ouppmärksam lyssnare i detta läge.

Jag struntade i att fråga vidare och accepterade istället faktumet att han skulle till en skola och arbeta på en lördag, trots att det inte kommer finnas några barn där.


-Pappa skrev ett sms med texten "du är kung, faaan vilken bra kille du är", helt utan anledning. Jag tog till mig hans ord. Jag misstänker att jag åter har erövrat tronen som familjens favorit-son.


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

?????vad har din pappas skägg, Dannes utstrålning,
Thims jobb.....för röd tråd.......?
Benner börjar du losa greppet?

2008-03-07 @ 23:13:07
Postat av: Benner

Okända avsändare!
om du läst hela texten så borde du ha uppmärksammat meningen "Istället får ni här en sammanfattning över intressanta händelser under veckans gång:"
Det är alltså en sammanfattning av aktuella ämnen i mitt huvud. Någon röd tråd existerar därför inte.

2008-03-07 @ 23:57:02
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0