Filmtankar och bloggtips

Var det någon som såg Wallanderfilmen på fyran nyss? (Ni som svarade nej här kan vid snabbläsning gå direkt på stycke 3. Ni lär ändå inte tillföra så fruktansvärt mycket till debatten: "stockholmskans dominerande i filmbranschen". Eller nej förresten, läs ändå. Jag har oerhört bra synpunkter.)

I alla fall. Tänkte ni på att ungarna pratade skånska, men att deras föräldrar talade stockholmska? Skitkul, men inte så genomtänkt kanske...

För övrigt så talar ca. 95% av alla stockholmska i dom där filmerna, trots att det ska föreställa Ystad. Inte alls verklighetstroget tycker jag. Alla i filmerna borde prata grötig skånska, och så kan dom texta skiten istället. Skulle kännas mer verklighetsbaserat. Men det är kanske bara jag som stör mig på det där.


Juste! En sak till om filmen. Var det någon som la märke till att hon med fönen som luktar krabba var med i filmen? Ni vet, hon från Smala Sussie. Hon var klart bäst.



Hur som helst. Idag slogs portarna upp för den nya bloggen http://cheezballs.blogg.se/. Hjärnorna bakom den är Danne och Linnéa. Jag tror den kommer bli ruskigt bra. Kanske till och med så bra att den kan bli 2:a på min lista över favoritbloggar. Kanske kan den bli 2:a på er favoritblogglista också, om ni ger den en chans?


(För er som sitter där som frågetecken nu och funderar på vilken blogg som är ETTA på min favoritblogglista, så kan jag informera er om att ni läser den just nu. Vad trodde ni liksom?)


//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

Rikssvenska vore den rätta benämningen

2008-03-17 @ 08:37:03
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: marina

-harkel-

2008-03-17 @ 20:10:23
Postat av: Benner

Svara på frågorna istället för att analysera ordval. tack.

2008-03-17 @ 20:43:42
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0