Filmkväll


Igår var det filmkväll igen. Den här gånger var vi alla på plats! Eller ja, alla och alla... jag, Denise och Robban. Vi är ju inte fler.

Filmkvällen höll på fram till kl. 6 på morgonen, då vi alla somnade i Robbans bäddsoffa. Dessförinnan hade vi även hunnit med ett besök på donken där jag bland annat stötte på min goda vän och klasskamrat Phillip och hans vänner.


När jag och Denise hade somnat tog Robban sig friheten att ta det enda täcket vi hade och gå och lägga sig i sin säng. Eftersom Denise hade snott åt sig överkastet och använt de som täcke vart jag nu helt utan. Då Robban, som pricken över i:et, hade öppnat fönstret på vid gavel vart det ohyggligt kallt i rummet. Robban nekade dock och hävdade att han måste ha öppnat de i sömnen...

Hur som helst. Via ren överlevnadsinstinkt lyckades jag riva åt mig ett lakan, som jag med darrande händer lyckades lägga runt min arma lilla kropp samtidigt som jag gav Robban och hans duntäcke hatiska blickar.

Efter ungefär en timme upptäcker dock Denise hur jag ligger och fryser. (Det var säkert mina huttrande tänder som väckte henne)

Hon skrattar åt mig och delar sedan med sig av sitt överkast. Hon är en snäll människa hon. Det var nog denna vänliga gest som fick mig att överleva natten!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0