Drömmar

Jag har den senaste tiden börjat drömma skummare och skummare saker. Jag vet inte om det beror på att jag bara fått ännu livligare fantasi än tidigare, eller om drömmarna faktiskt försöker säga mig något. Här är ett kort litet urval på drömmar från den senaste veckan:


Dröm 1. Den börjar med att jag är på pappas jobb. Plötsligt sitter jag i pappas bil och kör race runt om i Södertälje mot pappas arbetskamrat. Arbetskamraten är en kvinna som jag aldrig tidigare sett på pappas jobb. Plötsligt möter jag en bil som kör mot trafiken i min körbana och vi krockar rejält. (Kom ihåg att det var mitt under racet och jag hade alltså väldigt hög fart)

Helt utan skavanker kliver jag ur bilen och försöker ringa 112. Det är dock helt omöjligt att ringa till 112, och istället kopplas jag till andra nummer. Bland annat till Thim. Han svarar och jag säger med otroligt otrevlig röst: "du får ursäkta, men det var verkligen inte dig jag ville prata med". Därefter lägger jag på i örat på honom.

Plötsligt befinner jag mig utanför Thims hus med några okända människor, och vi gör inbrott. Dock är en av Thims småsystrar hemma, och hon tvingar mig att kolla på videobandet från "The Ring". Det ringer på mig och jag får, precis som i filmen, höra "seven days". Därefter vaknar jag kallsvettig.


Dröm 2. Jag drömmer att jag sitter och kollar på film. Plötsligt är mitt filmsällskap borta, och istället sitter Angelo bredvid mig och vi spelar TV-spel. Något med bilar. Helt oförberett förvandlas min TV-spelskontroll till ett lasersvärd á la Star wars. Samma sak händer med Angelos kontroll och en häftig fäktningsduell utbryter i mitt lilla rum.


Dröm 3. Jag drömmer att jag är proffs i simning. Dock har jag en udda teknik. Jag har nämligen en sån jävla kraft i mina avhopp från startpallen, att jag hoppar hela vägen upp till taket, tar kraft och trycker ifrån med benen i taket och landar i andra änden av bassängen. På detta sätt vinner jag varje gång.


Så. Vad tror ni? Försöker mina drömmar säga mig något?
Jag kan tyvärr inte undgå att misstänka att det ligger ett lätt omedvetet hat till Thim bakom dröm nr. ett...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Vi kan kalla mig Steven

Jag tycker du verkar ha allvarliga problem.
Att söka hjälp kan vara en bra idé.....

2008-03-08 @ 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0