Eriks nattbuss-sömn

Jag ska för er berätta en sann berättelse, om min mycket gode vän Erik.
Vi hade varit på Tullinge gymnasiums slutskiva. Ett hejdundrandes partaj!
Dock ledde kombinationen alkohol+extrem värme till att flera utav oss var totalt utmattade vid 02.00.
Vi begav oss därför till vår gode vän 791, med andra ord: nattbussen.

Efter några minuter kommer Jan Blund och slänger sand i ögonen på folk och en efter en slumrade folk in.
Min vän Erik, som var min sätesgranne, sov dock på ett väldigt obehagligt sätt.



Som ni ser så lyckades han inte riktigt sluta ögonen helt tätt innan han trädde in i drömmarnas land.
Detta var något jag störde mig oerhört mycket på, så jag gjorde det enda rätta.



Jag löft upp Eriks ena ögonlock. Tydligen föredrog han drömmarnas värld framför den riktiga, för han vägrade vakna.
Här fick jag även hjälp utav en annan god vän, Patrik, som agerade kameraman och skrattkamrat.
Mitt i all upphetsning får jag en helt outstanding idé. Något jag aldrig varit med om tidigare.

Jag lyfter båda ögonlocken på honom.




Trots att jag nu öppnat båda hans ögon på vid gavel så vägrar Erik ge med sig, han sover fortfarande!
Hur är detta fysiskt möjligt?
Och döm av min panik när jag genomfört detta och mannen fortfarande inte reagerar!
Är han död?
Ligger han i koma?

Som tur är lyckas jag senare få liv i Erik med hjälp av den beprövade "hålla för näsan-metoden". När luften tog slut så vaknade Erik, helt ovetande om vad vi just utsatt honom för under vad som utan tvekan varit den roligaste/läskigaste bussresan i världshistorien!


//Thim

Kommentarer
Postat av: Kakan

Jag dör av skratt varje gång jag ens tänker påt!!

2008-07-12 @ 01:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0