storhandling och a-lags planer med pappa

Igår var jag och pappa och handlade kläder på rean. Eller, rättare sagt: pappa handlade och jag gick med och höll koll på honom. Han for nämligen runt som en liten tonårstjej och röck tag i det mesta han hittade. Kostymer, skjortor, tröjor, slipsar osv. osv. Jag fick agera klok förälder och fick pappa att inte impulsköpa allt för många halva-priset artiklar.

När vi var klara med vår handlig fick pappa en idé. "Kan vi inte gå in på systemet och köpa ett gäng starköl och sätta oss på bänken där borta? Jag har alltid velat göra de!"

Jag kände inte att det var en bra dag att leka A-lagare på, och föreslog därför att vi skulle ta de nästa gång.

"mm. Bara vi inte gör det när det är varmt ute, då försvinner hela tjusningen med det hela" sa pappa varpå vi promenerade tillbaka till bilen och åkte hem, samtidigt som vi kände oss nöjdare och lyckligare än någonsin. :)


//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

"varpå vi promenerade tillbaka till bilen och åkte hem"

Får jag fråga Jan (som har namnsdag) hur han hade tänkt att ni skulle ta er hem efter ett par pilsner i kylan? Fast å andra sidan måste jag hålla med honom, de är ju ingen match att dricka öl i solen liksom, det måste ju vara lite kallt och jävligt

2008-01-11 @ 14:02:34
Postat av: Benner

jadu, bilfrågan var en bra fråga.

ja, där höll jag också med. ska man sitta ute och dricka där så ska de vara lite jävligt. annars blir det ju bara skönt, och de va ju inte tanken.

2008-01-11 @ 14:24:03
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0