Skadad


Jag har dragit på mig en skada... Golfsäsongen är i nuläget hotad!

Nej, jag pratar inte om en bruten nacke, en fot som behöver amputeras eller en arm som lossnat. Nej, Det är tyvärr mitt högra "fuck you-finger" som spökar.


Skadan uppkom tidigare idag när jag va på väg till träningen.

Jag gick helt obekymrat och ovetande om vad som väntade mig ner till bilen, låste upp och satte mig. Hittills gick allt enligt planerna. Det var i nästa moment som skadan uppkom...

När jag satte i nyckeln och vred om så högg det till i fingret. En smärta så stark att jag vart sittandes i bilen, skrikandes, i flera minuter. Okej, så ont gjorde det kanske inte, men i alla fall.


Just nu befinner sig fingret i de stadiet då de gör ont när man trycker på det. Ni vet, sådär ont så man måste trycka på de lite då och då bara för att känna på de, även fast de gör ont. Ungefär som när man har en konstig lukt på fingrarna. Då måste man också smålukta lite då och då. Eller ni har kanske inte detta tvångsbeteende som jag har... haha

Danne vet i alla fall vad jag pratar om!


Jag funderar på att ringa mig sjuk i morgon. Jag menar, vad kan jag tillföra i skolan med ett så illa tilltyglat finger? Jag kommer ju inte kunna skriva, (jag är i och för sig vänsterhänt, men i alla fall) jag lär ju knappast kunna räcka upp handen och kommer troligtvis inte kunna äta med kniv och gaffel så som det är tänkt att man ska göra...

Nej, en dags vila och omplåstring hemma är nog vad som behövs i det här läget! Jag menar, man vill ju inte dra på sig några följdskador så att säga.


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0