Robins försäljningsknep

Ni undrar kanske varför vi inte skrivit på några dagar trots att vi så sent som i krönika-inlägget lovade att "blogga som fan". Detta beror på att vi verkligen ville ge krönikan en chans att synas, så att alla hann läsa den. Även de läsare som bara kikar in sådär var tredje dag ungefär.


De tre senaste dagarna har vi haft rekordmånga läsare. Det är lite roligt. Huvudanledningen lär ju vara att Thim hittat tillbaka och att han dessutom, så att säga, har "hittat sig själv".


I alla fall. I julklapp i år fick Robin bland annat en sån där Sodastream. Den har använts flitigt.

Grejen är bara den att Robin enbart vill utnyttja den för eget bruk. För oss andra kostar det 10 kr glaset har den giriga lilla killen bestämt.

Affärerna skulle troligtvis inte gå så bra för honom, om det nu inte vore så att han använde sig av ett smart försäljningsknep. För någon dag sedan slog jag mig nämligen ner i fåtöljen för att kolla på OC, och i soffan bredvid satt Robin. Precis när det hela skulle börja säger han med extremt vänlig röst: "jag tog upp ett glas och lite dricka till dig ifall du är törstig!".

Jag kände törsten komma krypande, hällde upp ett glas och tackade vänligt samtidigt som jag kände att Robins höll på att ta sig tillbaka till plus igen efter TP-kvällen.

I samma stund som jag lutade mig tillbaka i fåtöljen, slängde upp benen på fotpallen (läs: den stora bollen som jag använder som fotpall) och tog mig en stadig klunk såg i ögonvrån hur Robin hånlog, sträckte fram handen mot mig och sa: "10 kr!"


Robin ligger nu på ännu mer minus än vad han gjorde efter TP-kvällen...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns bara en sak att säga,
PORKO familjen har lagt ribban min son och den
ligger så lågt så att till och med Staffan Strand
kan ta denna höjd utan problem ............

2008-01-10 @ 13:26:49
Postat av: Benner

haha!

2008-01-10 @ 13:57:10
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Thim

Han är inte dum, dendär Robin.

2008-01-10 @ 14:26:31
Postat av: David

Så jävla blåst benner!

2008-01-11 @ 15:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0