Robin fortsätter att samla på sig minus...

Under de senaste dagarna har Robin utvecklats till en smart, elak och lömsk kille. Jag berättade ju tidigare om hur han lurar på mig dricka och kräver betalt. Igår var han igång igen...


Jag och pappa låg nämligen med täcke och kuddar i den stora soffan i vardagsrummet. Soffan är formad som ett "L" så att säga och vi tog en längd var. Det är nu Robin kommer in i bilden. Då han kommer till vardagsrummet och upptäcker att soffan är fullsatt och vi vägrar flytta oss ser han sig besegrad och slår sig ner på golvet.

Jag och pappa känner oss extremt nöjda, eftersom vi fortfarande inte har släppt Robins grymhet under TP-kvällen. (vi är ganska långsinta i vår familj)

Hur som helst. I detta läge känner vi såklart ett stort övertag!

Plötsligt ringer det på telefonen. "jag svarar inte" hör jag pappa säga. "inte jag heller" säger jag direkt varpå vi låter signalerna gå. Robin verkar inte heller vara inställd på att svara.

Personen som ringer vägrar ge upp. Det går kanske 15 signaler innan han slutligen lägger på. Efter en minut ringer han dock igen... "Vafan. Benner gå och svara då" säger pappa.

Snäll som jag är pressar jag mig upp från min bekväma plats i soffan och hasar mig fram emot telefonen. När jag väl kommer fram, efter kanske 4 signaler, lägger personen som ringer på. "Jahapp" tänker jag, varpå jag vänder mig om för att hasa mig tillbaka. Här stannar jag dock upp. På min plats ligger nu nämligen en utsträckt Robin och gör det bekvämt för sig med kuddarna och täcket samtidigt som han ger mig det elakaste leendet ni kan tänka er!

I sin hand håller han mobiltelefonen som han använt för att ringa hem till oss för att få någon av oss att flytta på sig...


Detta, mina vänner, är råhet på hög nivå! Jag till och med skakar av ilska bara av att berätta om det...


Nu undrar jag om det är någon av er läsare där ute som är lite sugen på att adoptera en 14 (snart 15) årig kille? Han är nog snäll innerst inne! haha


//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

Robin är min favorit. Den grabben kommer komma långt med sin smarthet

2008-01-13 @ 13:11:35
Postat av: Anonym

Gå långt med sin smarthet...........,
han ska vara glad om han får behålla sitt rum
ända fram till hanns 15 års dag...(om ca 1 månad),
det pratas inom familjen att han ska få en egen liten stuga på tomten utan värme på 4 kvadrat....,
och om 5 dagar åkar han till Thailand, oj oj oj oj vad den lilla rackarns rum kan komma att få en STOR förändring(en data + platt tv + diverse möbler kommer att säljas billigt på denna sida, budgivningen börjar 16.00 18/1.

2008-01-13 @ 19:38:34
Postat av: Benner

hahahaha

2008-01-13 @ 19:48:42
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0