Riktiga skador

Såg att min kollega hade klagat lite över sin otroligt allvarliga "fuck you-finger" skada. Stackarn.
På tal om skador så bestämde sig våra idrottslärare för att köra dom 2 mest skadefyllda sporterna på idrotten. Rugby och tops-boll.

Jag, Danne, Jinder och Henke va de enda killarna från juridik som vågade börja med rugby. Dom andra slank iväg kvickare än kvickast och hämtade tops-pinnarna. Kvar stog då juridik-kvartetten och 3 grabbar från ekonomi, varav en har en rejäl puckel. Resten var ENBART tjejer. Lagen blev indelade och alla killar utom Henke hamnade ihop. Vi flinade elakt och tänkte "lätt match, bara tjejer. vi ser till att spöa skiten ur henke nu".
Jag kan säga att jag har en hel del rivsår över kroppen. Tjejerna var tuffare än vi hade trott och deras naglar va nog längre än regelboken tillät. Men men, vi fick in några riktigt sköna halv-nelsons på Henke.

Efter denna tuffa match (som vi självklart vann) så var de dags för tops-boll.
För er som inte vet är det en blandning mellan innebandy och tennis.. typ.
Kort sagt livsfarligt när 12 påk-liknande redskap svingas i skrevhöjd. Jag fick bara en smäll på det smärtsammaste av de smärtsamma ställena. Även här va vi alla killar mot Henke och han fick en del stenhårda skott rakt riktade emot sig och även ett hårt rapp av min klubba rätt i knävecket. Dessutom åkte han på en tackling av Danne som resulterade i att han flög in i både lärare och avbytarbänk.


//Thim

Kommentarer
Postat av: Anonumus

Haha det kan kallas för tampongboll också:P

2008-01-18 @ 13:38:10
Postat av: Henke

Frågan är hur effektivt det var om jag inte märkte av något under topsbollen utöver Dannes avslutning? ;) F.ö så är jag besviken över att du inte nämnde Jinders drömska blick när han såg högarna med krälande flickor under rugbyn.

2008-01-18 @ 15:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0