Filmkväll


Idag gästade David, Viktoria och Viktorias skånska kompis Malin min lilla bostad i Huddinge. Det var upplagt för filmkväll och allt var planerat in i minsta detalj. Förutom en liten sak...

Det visade sig att jag inte hade några filmer. Jävla oflyt hela tiden tänkte jag.

Efter en noggrann genomsökning av huset lyckades vi dock vaska fram filmen bodyguard. Eftersom jag bara sett den ca. 167 gånger lät det som en utmärkt idé!

Ca. två timmar efter att filmen sats på hade jag rabblat varenda replik i filmen och hittade mig själv gråtandes (i en för övrigt lika gråtande) Davids armar. Jävligt stark film dedär.


Som om det inte vore nog med att jag dränkte David i tårar så lyckades jag även med konststycket att hälla ett glas cola över den stackaren. Det hela var dock en olyckshändelse.

Eftersom att jag för tillfället är väldigt stel i kroppen, och dessutom har drabbats av en illasinnad nackspärr, så hade jag stora rörelseproblem. När David (för första gången under hela kvällen) fattade sitt glas för att dricka så vart jag omedelbart väldigt törstig. Med häftiga armrörelser försökte jag på något sätt slå mig upp ur soffan som jag intagit på ett halvliggande sätt. Det gick sådär. Istället för att slå mig själv upp ur soffan lyckades jag nämligen slå till undersidan på Davids glas just då han förde det mot sina läppar, vilket ledde till att glasets innehåll på ett retfullt sätt hamnade över Davids tröja och halva ansiktet. David påstod sig även ha fått colastänk i örat men det var troligtvis bara ett påhitt för att ge mig ännu sämre samvete.

Efter colainsidenten uppstod ett stelt och fåordigt läge mellan oss båda. Fem minuter senare valde vi dock att röka fredspipa och, på vanligt vis, rikta vår ilska mot Viktoria istället via elaka kommentarer. Vi lyckades bra. David tillfredställdes dock inte fullständigt av detta utan kände även för att slänga ett par hårda ord mot vår skånska besökare. Lite under bältet kan tyckas.


Efter detta kollade vi på en film om en person som uppfann ett spray som trollade bort bajs. Jag och David följde med stort intresse filmens utveckling. Den gav oss idéer.

Vi har nu bestämt oss för att själva uppfinna något spännande som vi kan bli snuskigt rika på. Vi ska börja brainstorma på idéer imorgon.
Jag tror vi har goda möjligheter att lyckas.


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0