Fest hos David

Idag hade David en utav sina jättefester där alla är välkomna.
Tyvärr var jag rätt sliten från krogrundan dagen innan, så jag beslöt mig för att vara nykter. Vi kom dit runt 10 och efter ca 1 timme kände jag att mina ögonlock var på tok för tunga och jag var inte speciellt road. Så jag började knata hem, eftersom det var 50 minuter kvar tills bussen skulle komma. För er som inte vet hur pass avskillt jag bor från resten av Tullinge så är de minst 30 minuters promenad oavsett vart jag är. När jag sen har ca 5 minuter kvar tills jag är hemma så blir jag totalt bombad med sms. En viss Isabel vill nämligen att jag ska komma tillbaka. Utan några större ansträgningar lyckas hon övertala mig att komma tillbaka. Dock var de 1 timme tills bussen skulle gå och jag kände att ytterligare 30 minuters promenad skulle innebära en säker död för mina ben. Så jag går hem och kollar slutet på sagan om konungens återkomst och sedan går jag ner till bussen.

Väl tillbaka så har antalet personer på festen stigit från ca 15 till någonstans mellan 60-70 personer. Eftersom det hade hunnit gå lite tid så var också folk lite mer runda under fötterna och därför var det en väldigt avslappnad stämning där inne. Till min stora glädje finner jag 2 gamla klasskamrater, Adam och Cronsioe! I övrigt hände inte så mycket mer än att jag konverserade lite med gamla vänner och totalt okända individer. Men ni vet ju hur det är när alkohol är inblandat, då är alla bästa vänner.

När jag sedan ska hem så kan jag inte hitta varken jacka eller skor. Jag letar och jag letar men jag hittar dom verkligen inte. Jag börjar undra vem fan som kan ha tagit de, med tanke på att det är en gammal jacka som absolut inte finns något som helst värde på. Efter lång tids letande så ser jag en tjej komma gåendes som har ett par skor som är VÄLDIGT VÄLDIGT lika mina. Jag frågar lite försiktigt om de händelsevis är så att hon kan ha tagit mina skor. "Nej men gud, de har jag ju!" säger hon. Det roliga är att mian skor såg ut att vara ca 10 storlekar för stora för henne.. Jag känner hoppet stiga inom mig, men nu var det då denna jacka utan värde som fortfarande inte gick att skymta någonstans.
När jag nästan känner att hoppet lämnat mig och jag är påväg att ge upp så kommer Adam springandes, med en öl i ena handen och min jacka i den andra. "JAG HITTADE JACKAN, JAG ÄR KVÄLLENS HJÄLTE!!"
Vi går sedan ner mot Toms bil och han bränner iväg därifrån på ett sånt läskigt sätt att vi började ifrågasätta Toms nykterhet. Dock kom jag ju hem, med både jacka, skor och livet i behåll. Och det bästa med allt var att vakna upp dagen efter, utan en jobbig bakfylla!

//Thim

Kommentarer
Postat av: Ellis

Hihi ditt sätt att skriva får en att skratta. Kul blogg by the way!

2008-01-20 @ 20:42:11
URL: http://ellisu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0