Årskrönika 2007


Vi är ledsna att årskrönikan kommer en aning sent, men vi har haft fullt upp. Här kommer den i alla fall!

Året så som vi minns det och/eller vill minnas det:

  • Året inleds med att Thim, klockan 03.00 circus den första januari, kastar en äcklig spyskjorta i ryggen på Benner. Ribban läggs direkt...

  • 12/7 2007. Behöver vi säga mer? METALLICA PÅ STADION!

  • Benner tog sitt pick och pack och lämnade Älvsjö för Huddinge.

  • År 2007 var även året då bloggen slog igenom i största allmänhet. Från att det funnits ett par modebloggar har nu plötsligt ALLA en blogg. 

  • Det är dessutom självklart året då vi båda fyllt 18 och därmed kom även krogdebuten, som lett till bland annat en utkastning och ett insomnande på en nattbuss och ett uppvaknande i Södertälje. 

  • Samhällslärare Bibi knäcktes fullständigt av Juridik05 och tog tjänstledigt från samhällsundervisningen. Hon avsade sig senare också mentorstiteln för klassen. 

  • Anne Lundberg tar över som svt:s julvärd, och som om det inte vore nog med att vi tvingades ta del av henne hade dom även bytt ut det kraftiga ljuset mot ett enkelt stearinljus. Skäms SVT, skäms.

  • SVT fortsätter sin "lyckade" julafton med att plocka bort "Svensson, Svensson" från tablån. Hela Sverige går i taket av ilska.

  • Benner gör sin första hole in one. Detta på en tävling vilket resulterar i hotellweekend-priser och presentkort.

  • Marcus Schenkenberg fortsatte sin kvinno-erövring i kändisvärlden och lär nu ha legat med precis alla kvinnliga kändisar i hela världen.

  • Sverige kvalificerade sig till fotbolls-EM.

  • Linda Rosing gör ett gäng karriärsändringar. Hon går från dokusåpakändis, till sångerska, till porrskådis. Något som dock inte ändrats är hennes kärlek till skvallerpressen, hennes on/off-relation med Fadde och hennes kärlek till att snorta kokain på Spy bar.

  • BP gjorde en kort sejour i allsvenskan. 

  • Marie Picasso vinner, vad som känns som, det sista idol i Sverige. Vi kan ha fel. 

  • Hagsätra Pizzeria IF åkte pladask ut ur skolans fotbollsturnering efter sammanlagt 0-7 i målskillnad på tre matcher. Detta trots en hängiven kämparinsatts av kapten Benner. 

  • Filip och Fredrik sommarpratar i P1 och gör det med bravur. 

  • ..dock lyckas dom inte med bedriften att göra ännu ett fenomenalt tv-program. "Myggan" lär nog inte leva länge i våra minnen.

  • SSK tar sig återigen upp i elitserien.

  • Andres Vasquez gjorde årets, ja kanske tidernas, mål i allsvenskan.

  • Benner tog körkort. 

  • Melodifestivalen hade som vanligt tack vare media osv. redan en klar vinnare innan den börjat. Lägg ner hela tävlingen någon gång...  

Om ni undrar varför krönikan kretsar mycket kring Benner och hans bravader så är det troligtvis för att han är fruktansvärt egenkär och aningen skrytsam. Dessutom är han kanske något bättre än Thim på att göra "en höna av en fjäder".


Årets...:

...Citat: Linda Rosing: "Jag har varit beroende av Fadde i tre år, det räcker. Nu vill jag göra porr!"
Motivering: Behövs det någon motivering?

...Flopp: Myggan i Kanal 5
Motivering: Levde tyvärr inte upp till våra förväntningar och höll inte på långa vägar Filip och Fredrik klass. Bortsett från klockrena gestaltningar av Leif GW Persson och Janne Josefsson var det inte mycket att hänga i granen...


...Musikupplevelse: Metallica på stadion.
Motivering: Metallica är ju alltid Metallica. Dessutom hade dom en jävligt bra setlist.

Konkurrensen var dock stenhård då vi i år bland annat sett storband som Mötley Crüe, Aerosmith och "Black Sabbath".


...Utpressning: Denise Nattstjärna.
Motivering: Vi (eller iaf Thim) fick uppleva kändisskapets baksida när han flera kvällar fick motta ett gäng hot och utpressningar av ovannämnd. Att nämnas i denna blogg är ju väldigt exklusivt och bör nästan ses som en livsmerit. Denise Nattstjärna var dock den som kom med dom grövsta hoten och vinner därför priset som årets utpressare.
 

Bilderna vi minns och/eller vill minnas:






Nu när vi summerat året ska vi självklart passa på att sätta upp lite målsättningar och förväntningar inför det kommande 2008.
Faktum är ju att året redan har börjat och att det idrottsmässigt redan hänt en del. Jag syftar då på junior-VM i hockey, som bjöd på stor underhållning. Årets överraskning kanske!
Om dom vunnit i sudden hade vi nog till och med kunnat diskutera bragdguld. Nu känns det dock som att bragdguldet istället kommer gå till denne Charlotte Kalla, som plötsligt börjat åka skidor på allvar. Sådär plötsligt att vi alla svenskar skulle sagt att hon var dopad om hon kommit från ett annat land... Nu är hon ju dock svensk, vilket gör att hon självklart placeras under titeln "jättetalang" istället får under "rådopad". Så går det till i Sverige.
Några som verkligen sett till att förstora upp svenskans talangstatus är ju den svenska tidningseliten som med rubriker som "kommer Charlotte Kalla bli vår största skidåkare genom tiderna?" försätter tjejen i en pressad situation. Vårt tips är att Charlotte får vara med och smaka på rampljuset ett tag, för att sedan göra en Elofsson och knäckas totalt.

Hur blir då fortsättningen på 2008?
Vi väntar på ett fotbolls-EM, vi ska ta studenten, vi ska därefter bli arbetslösa, vi ska blogga som fan och vi ska "utvecklas som människor". Haha!
Dessutom är det nästan lite tradition på att skaffa ungar tidigt i våran släkt, så vem vet vad som händer. :O
Vi tror dock inte att vi är mogna för papparollen än så vi ska försöka att undvika det.

//Thim & Benner


Kommentarer
Postat av: Denise

alltså... thim ingen husvagnsboende någonsin med mig och antis du är för alltid utkastad ur filmkvällarna :@!
sprider falska rykten om att jag vill nämnas i eran blogg sådär... tss, jag har aldrig sett på maken.

2008-01-07 @ 12:11:41
Postat av: Benner

haha. jag måste dock säga att en viss Robert också har varit väldigt angelägen om att nämnas så mycket som möjligt under det gångna året.
Även Angelo brukar vara sur över för lite tid i rampljuset.

2008-01-07 @ 13:21:12
Postat av: Thim

Jag kanske tog i lite.. :/

2008-01-07 @ 16:30:34
Postat av: Denise

Jag vill inte ens nämnas i eran blogg :O!, ni har fått de där om bakfoten, by the way grabbar om jag körde utpressning så va de medans ni skrek krönikan och vad jag minns började den skrivas 2008, så då kan de inte va årets utpressning 2007, eller har jag fel *äverlägset leende* ?

2008-01-07 @ 17:14:15
Postat av: Benner

Denise har faktiskt helt rätt Thim... Hon tjatade aldrig under 2007.
2007 års syndare är Robban! :D

tycker dock att utpressare är fel ord där. "årets rampljuskåtaste tjatare" är kanske en bättre titel.

2008-01-07 @ 17:23:34
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Denise

faaast... den titeln borde inte jag vinna.
Thim har iaf gjort en bild till mig där han har ritat 100 rödarosor, känns inte som du gjort något liknande Antis :O

2008-01-07 @ 17:36:06
Postat av: Thim

100 rödarosor, en husvagn och en ENHÖRNING

2008-01-07 @ 18:05:58
Postat av: Benner

På tal om vad :O
jag är väl helt enkelt inte lika fjäskig av mig ;P

shit en enhörning :D:D de är avancerade grejer de!

2008-01-07 @ 18:58:30
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Thim

Jävligt avancerade grejer.. Men som ni trogna bloggläsare vet så är jag en jäkel på att rita på datorn

2008-01-08 @ 17:06:01
Postat av: Denise

Påtal om att jag tyckte jag kunde kräva till mig en ursäkt. Men det gick tydligen inte hem hos herrn.

Jo, det va fina grejer jag fick ritade till mig, rykten säger att den går att ses i thims ipod.

2008-01-09 @ 21:21:14
Postat av: Thim

japp, orginalbilden ligger i min ipod

2008-01-09 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0