Tjat, hot, övergivande och en timme i den kalla stockholmsnatten


Som Thim tidigare nämnde så var jag på krogenhumör igår. Det hela började vid 21 tiden, då jag fick veta att jag inte hade några lektioner idag. Strax därefter berättade Marina att hon var på väg ut.

Nu vart jag akut sugen på att gå ut och började min massiva kamp med att få med folk. Jag frågade allt och alla men ingen hade samma sug. En söndertjatad Thim valde bland annat att blocka mig efter 15 minuters oupphörligt tjat via msn. Det var synd. Jag kände nämligen att jag började få över honom på min sida.

När jag gått igenom hela min msn-lista och kommit fram till att alla var för "trötta", för unga eller skulle jobba var jag på väg att ge upp. Då loggade Denise in som en skänk från ovan och var direkt jättesugen. Nästan lite för sugen faktiskt.

Vi kontaktade Robban som efter lite missförstånd tillslut valde att hänga med. Detta efter grova hot.


En timme senare var vi alla tre på plats tillsammans med Marina och Emelie.

Kvällen vart trevlig och Marina och Emelie bjöd dessutom på skönsång på karaoke. Det ryktades även om att jag skulle upp och sjunga. Detta var dock falskt. Besvikna suckar hördes runt om på hela stället.


Plötsligt var Robban och Denise borta. Denise skickade ett lamt sms med texten: "vi vart inte insläppta efter att vi var ute och rökte". Jag köpte det helt och hållet.

Kvar var nu alltså jag, Marina, Emelie och killen med mössan som plötsligt bara hade dykt upp.

"gillar honom inte, kan typen" hörde jag mig själv säga på äkta "G"-maner.


Efter ett tag var det dags att bege sig hemåt. Väl vid nattbussen ställdes vi inför ett dilemma. Skulle vi ta nattbussen eller skulle vi gå till donken och ta nästa buss en timme senare? En i vår trio, jag vill inte hänga ut någon men vi kan kalla henne M, röstade för donken och vi två andra hängde med. Därefter spenderade vi en härlig timme i den kyliga stockholmsnatten sittande på bänken i busskuren. Vi hade ju dock fått mat och var därför väldigt nöjda ändå!

Ca. 03:31 öppnade jag dörren hem och gick raka vägen upp till den varma sängen där jag somnade nästan direkt. Innan dess hade jag dessutom hunnit med ett nattligt telefonsamtal med min gode städare till vän Faik som befann sig på jobbet. Vi hade ett sånt där mysigt samtal som bara två killar kan ha vid tretiden på natten!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Benner

Pågår det någon slags chat mellan våra bloggar här?
eller är det bara jag som tycker att det kommer en del kommentarer som är något "off topic" så att säga.

2008-02-08 @ 19:50:39
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Thim

jo de är en chat
:P

2008-02-08 @ 20:19:57
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0