Packning


Den här helgen har jag varit på Möja för att hinna träffa min "andra familj" innan dom reser iväg till Thailand. Dom åker i natt och ska vara borta i TRE veckor! Lägg märke till att båda mina familjer har rest till Thailand utan mig nu...

På grund av natten avfärd har det varit full fart hela helgen. Det skulle packas, det skulle fixas kattvakt, hamstervakt och fiskmatare och det skulle dessutom städas.


När lillebror påbörjade sitt packande fick jag härliga minnesbilder från senaste gången jag såg honom packa inför en Thailandresa. Det var för några år sedan och den gången varade resan i två veckor. Lillebror gick då runt och funderade på hur mycket han behövde ha med sig av allt. Efter ett tag var han framme vid kalsongpackningen.

Han fick en klurig min och huvudräknade lite snabbt och högt för sig själv: "hm... jag ska vara borta i två veckor, det betyder 14 dagar. Två par kalsonger borde räcka!"

Jag skrattade och ifrågasatte hans hygien en aning.

"Jaja..." sa lillebror surt och slängde i ytterligare ett par kalsonger. "Mer än tre kommer i alla fall aldrig gå åt!"


Den här gången var det andra bullar. När han började leta efter kalsonger i garderoben iakttog jag honom noggrant för att se om tankegångarna fortfarande var dem samma. Lillebror tvekade, småräknade lite för sig själv och tog därefter fram vartenda par han äger och slängde ner i resväskan.


Nu kan jag alltså bara luta mig tillbaka och njuta av denna hygieniska klippa till kille som min lillebror vuxit upp till. Men vetskapen om att jag hade ett litet finger med i slipandet av denna diamant, den kan ingen ta ifrån mig!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0