Min vän Jocke


Det strålande vädret håller i sig och vid frukosttid imorse (dvs. kl. 12:30) föreslog pappa att jag skulle ta med mig Jocke och spela årets första golfrunda. Jag var sugen, men Jocke jobbade tyvärr.

Pappa undrade vart Jocke jobbade. "I någon affär någonstans, vet inte vilken" svarade jag. Därefter åkte pappa och Andrea och storhandlade.

En timme efter att dom åkt får jag ett MMS av pappa. Han skulle nämligen precis sträcka sig efter en förpackning matlagningsgrädde när han fick syn på honom. Där stod han nämligen, med slips och hela köret, min vän Jocke. Han var stolt. Pappa tog snabbt en bild och skickade till mig.

Här har vi honom:



Jag vet inte vad ni tror, men själv tror jag att Jocke en dag kommer driva sin alldeles egen matbutik, med sina alldeles egna slipsbeklädda anställda!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att jag talar för alla när jag säger: Vilken stilig karl!

2008-02-23 @ 20:08:54
Postat av: Thim

Dehär är första gången jag ser Jocke. Men exakt vad jobbar han med? glider han runt med slips och bara ser sådär underbart glad ut?

2008-02-23 @ 21:26:07
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Benner

Ja Thim, det är klart han gör.
Det ser du väl på honom. Han är en glidare

2008-02-23 @ 21:33:05
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Thim

Vad har han då den där suspekta plastpåsen till?

2008-02-24 @ 10:19:19
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Anonym

Troligtvis så kväver han jobbiga kunder med den och släpar in dem i kylen.

2008-02-25 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0