Filmkväll. eller?


Idag är det dags för en efterlängtad filmkväll á la trekant. D.v.s. jag, Robban och Denise.

Just nu sitter jag hemma hos Robban och är laddad till max. Även Robban är grymt laddad och självklart väldigt glad över att få delta när jag skriver blogg. Han är nämligen den första gästen som får vara med när det händer, så att säga!

Robban har dessutom ännu en anledning att vara glad. Han har nämligen fått nya numret av "Gustaf", och sitter nu och producerar välbelåtna skrattsalvor.


Dock har vi problem... Filmkvällens tredje deltagare är nämligen frånvarande. Jag och Robban har konstant terroriserat hennes telefon de senaste timmarna, men utan resultat.

Problemet när Denise är den som inte dyker upp är att hon alltid lyckas lägga skulden på någon av oss. Oavsett hur jag och Robban än försöker lyckas hon alltid vända på steken så att vi får ta på oss skiten. Detta lyckas hon dessutom tyvärr alltid förträffligt bra med...

Det slutar alltid med att någon av oss herrar får skulden, och den andra blir sur. Sen uppstår ett bråk mellan mig och Robban som kan pågå i veckor. Oftast sluter vi fred i och med att Denise får oss sams, och hon framstår därmed även som hjälten i dramat!

Hon går alltså från att vara den syndigaste syndabocken i världshistorien till att bli en mild form av hjälte av Gandhi-status.

Något som jag och Robban fullständigt accepterar gång på gång på gång på gång. För att uttrycka det MILT så är vi alltså hennes bitches.


Nu ska vi fortsätta våran telefonterror och förhoppningsvis uppnår vi snart resultat!


//Benner (& special guest Robban)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0