Torsdags-listan!

1. Markus Birro. Denne Markus Birro, som nyligen sa något i stil med "jag har aldrig velat bli känd".
Markus Birro är i grund och botten poet och författare. Dock så verkar detta inte betala så bra/Markus är urusel på sitt jobb. Så han extraknäckar. Bla så kan du höra herr Birro i radioprogrammet "karlavagnen", se honom som sidekick till Lennart Ekdahl i "Kvällsöppet", se honom hälsa på Malou i "Efter tio", se honom som expertkommentator till både Serie A och Premier League i canal+ och läsa hans skrifter Expressen. Och på sin fritid skriver han i sin blogg.
Är det bara jag som ser den röda tråden? Juste, media. Markus medverkar i ALLA olika typer av media. Detta finner jag en smula märkligt. Hur kan man ställa upp på allt detta, om man nu inte vill göra sig ett namn?
Hur tänker du Markus Birro?

2. Snälla busschaufförer. Ni vet när bussen är försenad och ilskan växer inom en. Man känner hur kylan biter sig längre och längre in i huden. Man förbereder sin allra argaste blick när man tillslut ser bussen komma, 7 minuter försenad.
Dörren öppnas och man känner ilskan skjuda genom öronen, ögonen skulle tillochmed kunna ha en rödaktig nyans. Och så sitter där den snällaste, gulligaste lilla herre man någonsin sett. Man kan verkligen inte vara arg på denne man. Så man går bak, sätter sig i ett säte och tvingas acceptera att man missar sitt tåg. Denna känsla kan liknas vid att ladda på en riktig hästspark och missa bollen. Man blir förvånad, snopen och skäms lite grann. Bort med dessa trevliga busschaufförer, in med fler surgubbar och satkärringar.

3. Julstress. Inte fenomenet julstress, utan begreppet. Vad fan är julstress? Jag jobbar just nu varje dag. Jag har handlat en julklapp änsålänge. Känner jag någon "julstress"? Nej, inte ett jävla dugg. Julstress är ännu en bortförklaring som Svensson hittat på för att kunna klaga lite mer över sin asdåliga vardag. Är de inte snön så är de julen som är problemet, som är käppen i deras hjul. Vad fan lever dessa människor för? Om ni nu blir så stressade av julen, börja handla nästa års julklappar redan nu då, så har ni de problemet ur världen. 


//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0