Utvecklingsstörda människor

Ni som åker 713 ofta vet att mellan Tullingeberg och Tumbastation så fullkomligt kryllar bussen av utvecklingsstörda individer. Jag vill redan nu passa på att påpeka att jag inte hyser något agg mot dessa människor, tvärtom ligger dom mig varmt om hjärtat. Men när man som jag träffar dessa människor dagligen så kan man inte missa hur dom klär sig.
Jag menar, bara för att deras hjärna inte är fullt lika utvecklade som andras så finns det väl inget som säger att dom inte kan ha fina kläder?
En utvecklingsstörd människa har ALLTID: en gammal keps (alternativt en mössa med något lag-emblem på), glasögon, pottfrisyr, en unken fleecetröja stor som ett tält och ett par utnötta McGordon jeans från 1986.
Varför kan inte dom få ha lite fina kläder? Att låta dom gå runt i dessa trasor är rent av elakt. Dock fick jag slå tillbaka denna tanke lite grann när vi passerade Gjuteriet. Där klev ännu en efterbliven man på, som hade märkeskläder hör och häpna. Grejen var nog den att när han köpte dessa dyra kläder så tänkte han "nu ska jag köpa den största storleken, så får jag ju mer för pengarna!", för hans kläder var enorma på den arma lilla kroppen.

Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med detta, de va bara någonting jag kände att jag ville ta upp :-)

//Thim

Kommentarer
Postat av: pt.

i'm right with u.
och btw: hahahah

2008-04-29 @ 23:06:29
Postat av: anna

hahaha det där var läskigt för jag tänkte på exakt samma sak igår ! Jag tänkte tillochmed att jag kanske ska bli så snäll att jag ska starta någon slags organisation där jag hjälper de mindre utvecklade att hitta sin egna stil men sen kom jag på att det kanske de redan har gjort, vem vet de kanske är trendsättarna för nästa år ;D

2008-05-08 @ 15:02:03
URL: http://angelaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0