stegräknartävling

På pappas jobb har dom för någon vecka sedan börjat med någon typ av stegräkning. Alla på dom olika kontoren har fått varsin stegräknare som dom ska använda varje dag. Det är en tävling.

Det kontor som först går så långt som krävs för att komma till Paris vinner. Priset är okänt. Jag gissar dock på att priset är en enkel flygbiljett från Paris till Stockholm. Jag menar, har dom lagt ner så mycket tid och energi på att ta sig till Paris så borde dom ju i alla fall få en flygbiljett hem.


Pappa lägger ner mycket energi på tävlingen. Han går verkligen in för det. Vart han än tar sig så bär han på den där stegräknaren. Han satsar på vinst.

Lite då och då går han till och med så långt att han tar stegräknaren i handen och skakar den. Ni vet, så där frenetiskt. Sedan ler han nöjt.

Hans arbetskamrater gillar det dock inte. Dom upplever det som fusk eftersom varje skak räknas som ett steg.

Jag tycker det känns larvigt. Pappa testar ju bara stegräknarens trovärdighet.


I alla fall. Jag undrar hur dom har räknat ut hur många steg det är till Paris. Jag menar, har någon provgått?

Vilken väg rör det sig i så fall om? Vägen över Öresundsbron och sedan ner i Tyskland via Danmark? Eller är det fågelvägen? Hur har någon i så fall lyckats räkna antalet steg fågelvägen? Rör det sig om någon väg via färja? Och i så fall; hur många steg räknas i så fall färjetransporten som?


Tävlingen beräknas vara klar till september. Västeråskontoret är nog favoriter. Dom är flest.

Jag hoppas dock att pappas Södertäljekontor vinner, och att priset är på några miljoner kronor. Det skulle bli väldigt lägliga födelsedagspengar nämligen, eftersom jag fyller år i september...

Så därför säger jag nu bara: SKAKA på pappa!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, klockrent.

2008-04-16 @ 08:24:20
URL: http://matilba.blogg.se
Postat av: Anonym

Har nu tillbringat hela lunchen med att skaka stegräknaren .....

Far

2008-04-16 @ 13:04:38
Postat av: pt.

haha, så najs x)

2008-04-16 @ 18:27:51
Postat av: marina

haha mamma gör också det.
Hennes lag leder:D

2008-04-16 @ 21:42:34
Postat av: Jocke

Farsan gjorde det förra året, han vann inte :D

Ut och lira golf Janne, det ger bra med steg

2008-04-16 @ 23:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0