Moster Mathilda

Jag har under den senaste tiden börjat hälsa på allt oftare hemma hos min kusin Jonte. Oftast för att kolla på fotboll när Djurgården spelar, eftersom han har alla kanaler. Varje gång jag hälsar på så träffar jag även hans härliga familj.

Jontes mamma, moster Mathilda, brukar ofta ta upp bloggen i samtalen. Hon vill nämnas lite oftare, något som hon faktiskt förtjänar. Problemet är att jag alltid glömmer bort.

Under mina senaste besök har jag dock märkt att jag får mer och mer uppvaktning och uppmärksamhet för varje gång jag är där. Som att försöken till att smöra till sig ett inlägg bara blir allt intensivare från mosters håll. Detta är något som jag så att säga har utnyttjat.

Först hade jag tänkt låta detta fortgå tills jag verkligen fått en rejäl muta. Kanske Jontes rum t.ex. Det skulle ju faktiskt vara ganska praktiskt att ha ett extrarum där menar jag. Om moster inte skulle vilja gå så långt skulle jag nog även kunna tänka mig att mötas någonstans på mitten, och ta Jontes lillebror Rasmus rum istället. Visst, det är något mindre, men ack så mysigt!


Nu har jag dock kommit till insikt med hur illa jag faktiskt har utnyttjat detta läge. Därför går det här inlägget (helt utan mutor) till Dig Mathilda, världens bästa moster.


//Benner


Kommentarer
Postat av: Moster M

Sådär ja! :)

Alltid lika välkommen till mosters hus... ska tänka på vilket rum du ska få... kan tom tänka mig att ta bort Björnes kontor... nästan så en tår kommer... love!

2008-04-26 @ 20:42:16
Postat av: Moster M:s aldrig nämda sambo

Du kan ta mitt kontor ante om jag får dina golfklubbor och ditt handicap :)

2008-04-26 @ 20:57:46
Postat av: Anonym

*nämnda

2008-04-26 @ 20:58:29
Postat av: Benner

hahahaha :D
Björn,jag ska fundera på det! :)

2008-04-26 @ 22:23:23
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Kate

KATE IS BACK ON TRACK! :D

2008-04-28 @ 18:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0