Impuls-bio

Jag och Faik har börjat med en ny grej. Vi kallar den kort och gott för "impuls-bio".

För att gå på impuls-bio krävs inte särskilt mycket förberedelse. Grejen med det hela är ju faktiskt att det ska ske impulsivt. Man ska bara låta det hända liksom.

Vid ca. 20:40 ska någon (i detta fall Faik), kläcka ideén om att gå på bio. Filmen ska börja vid 21:00.

För att ytterliggare fördröja processen och förstärka stressmomentet bör den tillfrågade först vara aningen tveksam, och överväga för- och nackdelar i ca. fem minuter. Detta ökar dessutom spänningen.

När player 2 (den tillfrågade) väl har fattat ett beslut är det gasen i botten till bion som gäller. Den tillfrågade ska innan dess även ha hunnit fråga om dom inte ska ta det på söndag istället, varpå idé-kläckaren ska dummförklara den tillfrågade. "Det förstör hela grejen ditt dumhuvud", är en bra kommentar.

Väl på plats är det sedan bara att luta sig tillbaka och åtnjuta filmen, samtidigt som man gång på gång intalar dig själv hur jävla härligt spontan man är, samtidigt som man ler nöjt åt sig själv.

Jag tror jag och Faik ska börja göra det här oftare. Vi är ju så fruktansvärt spontana.


//Benner


Kommentarer
Postat av: Daniel

Fyfan benner fruktansvärt bra inlägg garvade läppen av mig!! =D

2008-04-27 @ 22:25:12
URL: http://cheezballs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0