Ett förlåt

Okej. Folk är förjävla upprörda över att Holland-inlägget aldrig kommer. När jag säger "folk" menar jag David...

Jag kände mig bara tvingen att använda mig av substantivet "folk" då det lät aningen klent att säga "David är förjävla upprörd". Kändes som ingen skulle bry sig liksom. Att det skulle bli en situation då ni tänkte: "Jaha, det var väl synd för honom".

På det här sättet känner jag att ni alla är en del av "folk". Då känner ni er som en del av inlägget.

Ibland är jag för smart alltså.


Tyvärr kommer inget Holland-inlägg nu heller. Jag tror jag vill dra ut lite på spänningen liksom. Kanske skriva det tillsammans med Thim. Eller nått.


Imorgon är det dags för vår studentskiva. Efter fyra vilodagar sedan Holland är vi alla återigen laddade för att festa.

P.g.a. min studentskiva är det kyligt mellan mig och min "nästan flickvän" Denise. Jag hade nämligen glömt bjuda henne. Oflyt. Därför tänkte jag nu ta tillfället i akt och be om ursäkt här. Vi ska ju trots allt gifta oss när vi blir 21.

Efter succén med Danne-dikten tänkte jag försöka göra om bedriften, och förhoppningsvis nå samma fina resultat. Därför har jag nu skrivit en Denise-dikt.

För att verka lite djup och poetisk har jag döpt dikten till "kvisten". Lite spännande och hemlighetsfullt sådär. Ingen, inte ens jag själv, vet varför. Men det är så det ska vara. Djupt liksom.

Här kommer den:


Förlåt mig nu Denise,

Jag har varit en gris.

Jag vill inte att vårt förhållande ska vara på is,

Jag vill nämligen ha dig vid min spis, och jag vill ta dig till Paris.

Jag vet att jag gjort fel, och jag har insett mina brister,

Det är bara du som gör mig hel, jag är som fast vid klister.

Jag hoppas du förstår,

Vi ska ju gifta oss om tre år.

Vi kan fixa det här, det har jag på känn.

Lämna mig inte nu till fördel för vår tyska vän...


Nu är det bara att hoppas på det bästa...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Daniel

Läs mitt Hollandsinlägg på vår blogg så länge :)

2008-04-10 @ 13:36:30
URL: http://cheezballs.blogg.se
Postat av: en besviken

jag har inte heller blivit bjuden.... :(
är det på grund av att bromma vann över tumba i skol-dm i fotboll??

2008-04-10 @ 14:42:22
Postat av: Benner

jag gissar på att "en besviken" är Sofie.
Och ja, efter att ni slog tumba så pratar vi inte längre med varandra! :O

2008-04-10 @ 15:30:48
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Denise

Hahaha. Det där värmde lite. Jag säger inte att något är bättre mellan oss, terapi krävs. Men jag kanske förlåter dig för det där med skivan, som förövrigt håller på just i denna sekund.. Trevlig att jag är där och festar med er :) (du vet vad den betyder)
Till sist vill jag tillägga att det är himla tur att kära Thim finns, vad skulle man göra utan honom?

2008-04-10 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0