Brännskador

Har ni någon gång tänkt på den där cigarettändaren i bilen? Kanske lekt med den lite sådär.

Det har i alla fall jag gjort.

Har ni någon gång testat hur snabbt den blir varm?

Det gjorde jag idag... Det är i dom här lägena som pappa bara skakar på huvudet åt mig och ifrågasätter hur gammal jag verkligen är. "Vafan Benner, sånt där gör treåringar, inte artonåringar...", brukar han säga.


Det var nämligen så att jag satt själv i bilen och väntade medan pappa var inne och handlade. I dessa lägen kan man ibland bli lite rastlös och börja pilla på grejer. I det här läget valde jag cigarettändaren.

När pappa kom tillbaka till bilen hittade han mig halvt liggande i passagerarsätet i djupa plågor. Jag hade tryckt ner knappen i ca. en sekund och sedan tagit upp den och, som ett nyfiket litet barn, känt på den med fingret.

Cigarettändaren hade självklart blivit förjävla varm bara av den lilla sekunden.

"Man kan inte lämna dig ensam i bilen i fem minuter utan att något händer" sa pappa uppgivet.


Vad har vi då lärt oss av detta?

Jo. En cigarettändare i en bil blir fruktansvärt varm redan efter någon sekund. Dessa borde faktiskt förbjudas, dels för att någon kan komma till skada och dels för att det är oerhört äckligt när folk röker i bilen.


Jag är dock inte ensam i familjen om att vara brännskadad. För två timmar sedan var det nämligen dags för Andrea att bete sig som en treåring. Hon petade lite men fingret på kolet i grillen efter att den tänts.

Vad har vi då lärt oss av detta?

Jo. Man pillar inte på kolet med händerna efter att man tänt på.


Nu är frågan: vem av oss var egentligen den dummaste?


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Absoult Andrea......

2008-04-20 @ 19:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0