Allt och ingenting

Jag har egentligen ingenting speciellt att skriva om, de har inte hänt så mycket i mitt annars så enormt händelserika liv. Men jag har fått en del kritik från våran trognaste läsare "Kate" och från min käre kollega och syssling Benner, så det är väl dags att ta sig i kragen och knappra lite på tangenterna!

Gårdagen handlade nog för de flesta om derbyt. Själv var jag ju självklart mer intresserad av Elfsborg - Hammarby, men kunde inte motstå att kika på de såkallade derbyt. Andledningen till att det är ett "såkallat derby" är ju pga, jag citerar, "Solna, det vet jag inte vart de ligger.. Men det är utanför Stockholm, det vet jag!" Må så vara att Djurgårn och AIK är tvillinglag, men det finns bara 2 lag i Stockholm. Åter till ämnet! Matchen var inte så rafflande och spännande som jag hade hoppats på.. Ja menar om det trots allt handlar om ett SM-guld så borde det väl vara lite action? Matchen vart dock förstörd enligt min mening av att SvFF hade valt Martin Hansson som domare.. Martin Hansson.. Ord är överflödiga för den mannens "domarinsatser".
Men som tur va slutade matchen 1-1, samtidigt som Sebastian Eguren såg till att piska tillbaka Elfsborg med 2 mål, varav ett på bissa. Så nu är "borträknade bajen" helt plötsligt bara 4 poäng efter. Sug på den ni.

Andra saker som hände igår var bland annat att min käre mor fyllde 39, grattis på henne! Såg till att köpa en fin blomma åt henne. Och påtal om födelsedagar, på lörda är det ju storkalas för min fader som fyller 40 på fredag!
Med andra ord, massor av gratis alkohol *Gnider mina händer likt mr. Burns*

Upptäckte igår en ny ramlösa smak, mitt ramlösa förbrukande har blivit lite väl högt tycker jag..
Smaken är iaf Persimon & grape. Anledningen till att jag bestämde mig för att testa denna är att det skulle kunna heta per-simon istället för persimon.. lite luddigt förklarat kanske. :)

Idag visade Faik hur man gör såkallade "sarrebubblor" "sarrebollar". Till min stora förvåning så gjorde blatten framför mig på bussen också "sarrebubblor" "sarrebollar"!

Så det var väl allt om inget, återkommer nog när jag fått lite mer spännande saker att skriva om.

//Thim

Kommentarer
Postat av: Benner

tror faktiskt han valde att kalla dem sarrebollar och inte sarrebubblor faktiskt!
(Jag vet, totalt ologiskt)

2007-09-25 @ 17:24:05
Postat av: Thim

Det är korrekt, vid närmare eftertanke uteblev logiken i faiks val av smeknamn för dessa salivbubblor. "sarrebollar" är alltså det korrekta namnet

2007-09-25 @ 20:00:01
Postat av: Anonym

idioter :P

2007-09-25 @ 21:19:36
Postat av: Benner

Okända avsändare!
Tack så hjärtligt för din meningslösa kommentar.
Vi jobbar på att bli mindre idiotiska och jag känner att vi snart är påväg mot ett "break-through".
Som alla vet är det bara värdelösa människor som slipper kritik.

2007-09-25 @ 23:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0