Höstlov!

Nu sitter man här, med den där sköna känslan av total frihet som känns ända ut i fingertopparna!
Det är fredag, vi har slutat tidigare, jag ska köpa sprit, det enda man kräver av lovets första kväll är en riktig praktfylla! Den här veckan har varit en lite typisk "veckan före lov"- vecka...
Måndag: Jobb
Tisdag: Kort skoldag
Onsdag: Inga lektioner
Torsdag: "sjuk"
Fredag: En lektion.

Som ni ser har jag alltså inte spenderat så mycket tid bakom skolbänken. Jag har ägnat tiden åt något mycket viktigare än skolan, tex att ta hand om småbarn och titta på batman.
Men självklart har jag studerat när jag varit hemma, annars skulle jag ju inte kunna känna den där totala friheten om ja hade tonvis med läxor som jag försöker blunda för... vilket jag egentligen har.

Jag känner dock att jag kanske skulle kommit den där "sjukdagen". Ryktet går om att våran vanligtvis väldigt stökiga och kaos-aktiga klass nu löpte linan ut och drev lärarna till vansinne. Jag har fått en video som jag ska publicera, ThimBenner.blogg.se's första video tror jag närmare bestämt? Jag har ej sett den själv ännu, men hela händelsen ska tydligen finnas dokumenterad på denna filmsnutt.





Ofantabelt må ni tänka, men ha i åtanke att detta är (istortsett) vardag för en juridik-studerande!
Mycket nöje kära vänner, nu ska jag njuta av min nyvunna frihet och supa skallen i småbitar!

Btw, jag tog inte illa upp Benner, då jag insåg att jag redan mjölkat dendär guldkon på sina sista droppar och att pilotbrillor känns liiite off nu i vinter, så ansåg jag att dom skulle vara ytterst svåra att få sålda.

//Thim

Kommentarer
Postat av: David

Gud va stolt ja blev när jag ser att den enda som verkade arbeta på videon var vår vän Benner. Men för att i nästa ögonblick se att han bara sitter å ritar figurer på ett papper som får mej att få tillbaka dom låga tankarna om honom. För övrigt vill ja bara säga: Vilken fuck´d up klass

2007-10-26 @ 12:23:01
Postat av: Kate

Så det är alltså ni som ska bli våra framtida advokater och åklagare..? Känns ju tryggt.. haha :D

2007-10-26 @ 16:04:19
Postat av: Benner

hahaha David. Jag gör en ordentligt pricksäker "tjejerna-längst-fram-klassrummet-karikatyr" Ett mästerverk.
Jag var helt enkelt för uppslukad av det för att ta del av min omgivning. Men när sista stormen bryter ut är teckningen färdig, och jag kunde då delta. Om jag inte deltagit i den sista största stormen hade förmodligen min "bangar-stämpel" suttit i resten av min skolgång.
Att kamerakvinnan zoomar in vad jag sysslar med är synd, annars hade jag ju kunnat få dig att tro att jag verkligen är den där seriösa juridikstudenten som du inte vill tro!

Och Kate. NEJ, det här är inte nästa generations jurister?
Vi kommer för det första från Tumba gymnasium, vilket gör att ingen finare skola lär vilja ha oss.
För det andra finns det bara ett fåtal som betygsmässigt uppfyller kraven, och av dessa vill alla inte ens bli jurister.
Du kan med andra ord andas ut.

2007-10-26 @ 17:40:31
Postat av: Benner

"Och Kate. NEJ, det här är inte nästa generations jurister!"

Så ska det vara. inget frågetecken som jag råkade skriva. :P

2007-10-26 @ 17:42:25
Postat av: Thim

Det största hotet mot Svea rikes "underbara" rättsystem (som en viss "panna" skulle kallat de) är mr Daniel Rudolf Engstr*m (väljer att använda den vattentäta censureringen). Denna person VILL studera vidare, han har kapaciteten och betygen för det och jag tror han kan ljuga ihop en historia (som han alltid annars gör) om att han gått i någon finare skola á la viktor rydberg

2007-10-26 @ 18:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0