Sjuk och utesluten från lussebak

Idag har jag varit hemma från skolan. Sjuk. Eller "sjuk" enligt min pappa. Han kommer nämligen alltid med standardfrasen: "jaha, vad är det för friluftsdag i skolan idag då?"

Okej. Det har väl hänt några gånger under grundskolan att jag råkat bli sjuk just i tid för höstens orienteringsdag eller vårens skogsvandring, men det är väl inget jag kan ro för. Jag kan ju inte direkt bestämma när mina rejäla sjukdomar ska infalla!


Robban och Denise föreslog nyss att vi skulle ha lite lussebak någon dag. Jag vägrade.

Man kan ju inte julbaka innan december? Det är ju som att fira midsommar i oktober! De båda vart lite griniga och sa "okej, vi klarar oss utan dig". Därefter dog konversationen.

Min stolthet gör att jag nu i efterhand vägrar komma krypande tillbaka och be om att få vara med, även fast jag skulle vilja det. Jag väntar istället på att de båda ska komma krypande till mig och vänligt säga att vi gör det i december istället. Detta kommer troligtvis aldrig att hända då de båda besitter nästintill lika mycket stolthet som jag.

Robban bör dock tänka över det hela eftersom jag nyligen langade en ordentlig kontaktannons till honom via bloggen...

//Benner


Kommentarer
Postat av: Denise

Vi sa att vi skulle ha ett bak i december.
Men vi tänker ha ett i november också, och ingen tvingar dig att vara med på det :)
Men Thim kanske vill :D?

2007-11-07 @ 23:01:30
Postat av: Kate

Benner.
Du har helt rätt.
Baka kanelbullar kan man göra året om, en kladdkaka kan man slänga ihop när som helst och chokladbollar funkar jämt.
Men lussebullar gör man bara inte om det inte är december, och på den vägen är det!

2007-11-08 @ 00:04:17
Postat av: Benner

Precis Kate!
Vi tänker i samma banor! :D

2007-11-08 @ 14:50:24
Postat av: marina

du vet att det är november nu va?

2007-11-08 @ 18:14:55
Postat av: Benner

ja marina det vet jag? haha
jag förstår inte vad du menar riktigt nu

2007-11-08 @ 18:49:58
Postat av: Kate

Det är november, ja. Alltså inte december. Inget lussebak med andra ord.

2007-11-08 @ 19:29:48
Postat av: Benner

nej men det var ju det som var poängen med hela inlägget! :)

2007-11-08 @ 20:02:45
Postat av: Kate

Ja, precis.
Svarade mest på det Marina skrev.

2007-11-08 @ 21:00:44
Postat av: marina

svarade på det jag skrev?
Jag syftade mest på att när Benner skrev
"Det är som att fira midsommar i oktober" så trodde jag att han trodde att det var oktober.

2007-11-09 @ 10:53:17
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

jahaa!
men jag tog bara första bästa månaden som dök upp i mitt huvud!
Jag vet att det är november, den 9e dessutom :)

2007-11-09 @ 15:01:04
Postat av: Kate

Exakt, svarade på det du skrev. Du trodde alltså att din kompis låg en månad bakåt i tiden?
Hur tar du detta, Benner?

2007-11-10 @ 00:52:59
Postat av: marina

suck

2007-11-11 @ 21:42:26
Postat av: Denise

Men JAG tycker iaf att man kan baka lussebullar nu.
Och om jag vill baka det så är det upp till mig och Robbie. Andreas du kan baka dina bullar med någon annan i december :)

2007-11-13 @ 21:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0