Nationellt prov

Idag var det dags för det skriftliga nationella provet i svenska. Provet började klockan 8 och laddad som jag var hade jag ställt klockan tidigt, 06:50, för att inte komma för sent.

Helt plötsligt hade jag genomför alla mina morgonrutiner och när jag kasta en blick på klockar var den 07:06. Vad i helvete har hänt tänkte jag. Resan till skolan tar i genomsnitt 18 minuter vilket lämnade mig med 36 minuter över! Skönt tänkte jag och gick och la mig igen.

07:25 satt jag ändå i bilen på väg till skolan (kan ju vara skönt med lite svängrum ifall det är kö). Dessutom skulle jag förbi donken och köpa nått att äta på när jag blev hungrig under provet.


När jag sedan missnöjd släntrade in i klassrummet vid 08.10 förstår ni att något på vägen gått fel...

Det visade sig vara grova köer hela vägen till skolan p.g.a. de hala vägunderlaget och till råge på allt vägrade McDonalds att servera mig ett gäng cheeseburgare. "inte före klockan 10" sa tjejen elakt.

I de läget kände jag mig tvungen att köpa någonting, eftersom jag ju ändå stod där. En frukostmacka och en kaffe kändes bra tyckte jag och slängde fram en tjuga. "30 kr" säger tjejen i kassan, om möjligt ännu elakare än tidigare.

Eftersom jag redan hade beställt kunde jag i dehär läget inte dra mig ur förhandlingarna, utan fick plågsamt hosta upp ännu en tjuga samtidigt som jag svor för mig själv att jag ALDRIG någonsin ska handla på McDonalds före klockan 10 under resten av mitt liv.

//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

Hur gick de sista biten hem då?
Några cyklister i thights som du jagade? ;D

2007-11-13 @ 21:35:33
Postat av: Denise

Jag tror bestämt att det var någon som hävade att han inte va snål. Ringer det någon klocka :D?

2007-11-13 @ 22:42:52
Postat av: Thim

Ja tror du har träffat en öm punkt nu denise ;D

2007-11-14 @ 10:13:53
Postat av: Benner

nej, snål hade jag varit om jag hade dragit därifrån efter att ha fått veta priset. tänk på att jag betalade!

De handlar btw inte om snålhet om man inte vill köpa en halväcklig macka och en kaffe för 30 kr. OM man köper det är man ju faktiskt dum i huvet...

Och Thim, angående cyklisterna. Såg tyvärr ingen. tror det är fel säsong...
Jag får testa mina elaka planer i vår istället :D

2007-11-14 @ 13:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0