Igår och idag

Igår var det partaj hemma hos Kjellan. Thim ringde mig sent och bad mig komma över. De va han, Kjellan, Marina (bloggmanager-Marre), Oskar, Fredde, Erik, Jens, Fille och den skäggiga killen. Låter lite "korv-kalasigt" sa jag klyschigt men bestämde mig för att åka dit i alla fall.

Anlände vid 22:30 tiden och mitt anländande förbättrade som vanligt stämningen. Eller inte. Skit samma.

Ett flertal nya personer hade i de läget anlänt till Kjellans bostad och könsfördelningen var väl något mer ballanserad.

Oskar önskade en låt och jag och Marre gick för att byta. Nu uppstod problem. Stereon saknade byta-låt knapp. Minuterna tickade på och Oskar började bli smått otålig, medans jag och Marre stod och pillade på alla knappar. "Good Bye" dök upp på displayen efter att Marre försökt en knapp. "Bra" sa jag ironiskt.

Good bye:et fick bägaren att rinna över för Oskar som gick till bordet och plockade upp kontrollen till stereon, bytte låt och skakade på huvudet åt oss.


Senare på kvällen fick jag, Thim och Kjellan för oss att gå ut och repa lite inför vårat kommande samspel. De gick sådär. Jag fick inte fram en enda riktig ton från basen och kände hur frustrationen växte. Jag vet ju hur man spelar allt men på nått sätt kom jag inte ihåg de. Till slut gav jag upp och gick in.

Väl inne hittade jag Marre i soffan med ett stort glasspaket. Hon åt glass och berättade att hon var laktosintolerant. Dåligt kombination tänkte jag och slog mig ner.

Jag och bloggmanager-Marre satt där en lång stund och åt glass och hade de allmänt trevligt. Ett samtal med min pappa hann vi också med. Tydligen sjönk jag till plats två på Marres lista över trevliga människor i min familj. Tur att hon aldrig snackat med min mamma, då hade jag nog legat på bronsplats...


Efter att jag och Thim suttit och lyssnat på musik och sjungit ett tag var allt folk borta. Vi hittade ingen. Vi bestämde oss därför för att tacka för oss och begav oss hemåt. Det var kallt, snö-regningt och jävligt halt ute. När vi dyngsura och trötta kom hem till Thim var hans gästsäng uppe på vinden.

Vi bestämde oss för att sova skavfötters. De är ju nästan en klassiker nu för tiden i våra sammanhang.


I morse (läs i förmiddags) låg vi och kollade på bonde söker fru. Otroligt spännande.

En av bönderna ser dessutom ut lite som Thim gjorde bakifrån i låg ålder. Jag syftar på de kortet då Thim står i en blå pyjamas och urinerar. När bonden har sina blå arbetskläder på sig är likheten slående. Jag funderar på att anmäla de till Sportbladet så de kan publicera de i "lika som bär".


Gårdagskvällen vart hur som helst väldigt trevlig. Får väl tacka Marina för de som vänligt stod ut och sällskapade vid min sida stora delar av kvällen!


Btw. Visste ni att "tiks" baklänges blir "skit"? De kom jag på igår. Eller så försöker jag bara ta åt mig äran för något smart som Marre kommit på. Ni väljer.

//Benner


Kommentarer
Postat av: marina

rättning (nummer två för dagen): balanserad

Den där stereon är så körd nästa gång jag lägger mina vantar på den!
och mitt knapptryckande var iallafall mer effektivt än ditt stirrande. Hade du tänkt att stirra dig till att den skulle byta låt? hmpf..

marre+glass = Benner to the rescue?

tack själv tack själv!
Och försök inte sno mina palindromtalanger här inte

2007-11-26 @ 20:41:10
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

oj va du ska rätta mig idag! funderar på att snart bege mig till din blogg och lusläsa efter stvfel! :O haha

hahaha mina blickar kan knäcka även den hårdaste stereon.
och dessutom. om jag hade stirrat tillräckligt länge hade låten vi lyssnade på tagit slut, vilket skulle gett oss en ny låt. mm juste!

2007-11-26 @ 21:12:35
Postat av: marina

några stvfel hittar du nog inte, men möjligtvis några stavfel. (mouahahah!)

Det hade ju inte varit din maniska blick som varit orsaken - utan ren teknologi. När låten är slut så börjar en ny. Så det så!

2007-11-26 @ 22:29:21
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

Nu vågar jag knappt skriva mer :(

2007-11-26 @ 23:00:30
Postat av: marina

..men jag tycker om dig ändå! ;P

2007-11-27 @ 13:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0