Gift och skild

Igår pratade jag med Therese i telefon. Jag drog lögner om att jag skulle hem till olika tjejer i helgen för att spela svårfångad. De gick bra. Therese vart svartsjuk.

-Vi är faktiskt tillsammans... hörde jag i andra luren.

Jahopp, tänkte jag. Dedär med att spela svårfångad gick ju bättre än förväntat!


Jag och min nyvunna flickvän började nu planera framtiden. Vi kom fram till att två barn vore rimligt. Den äldsta ska vara en pojke och den yngsta ska vara en flicka. Så långt var vi överens.

Torsten och Kerstin lät som tillräckligt svenniga och tillräckligt elaka namn kom vi också överens om.

Även bostadsplaneradet gick som på räls.

Problemen började när vi planerade efternamn... Jag kan ju omöjligt släppa Benner, eller hur? De är ju ett otroligt känt namn i bloggvärlden och dessutom väldigt tufft.

Problemet var att Therese vägrade släppa sitt. Jag kom tillslut ut ur diskussionen med blotta förskräckelsen och hade lyckats rädda mig till ett dubbelnamns alternativ. (Ni gifta män som läser förstå nog vad jag menar, kvinnan får nästan alltid som hon vill!)

Dessutom slängde hon ur sig meningen "du får sova på soffan" ett flertal gånger under vår konversation vilket, som gift man, är bland de värsta man kan höra.


Idag ringde jag Therese igen. (ville ju veta vem som skulle hämta ungarna på dagis)

15 minuter in i samtalet berättade Therese att hon skulle ut ikväll, och att hon ville göra slut. Hon ville kunna ragga fritt.


Så nu sitter jag här, snart nyskild. Tror jag ska satsa på ensam vårdnad...

//Benner


Kommentarer
Postat av: moster Thilda

Du har talang grabben (på å skriva)tjejfronten = sådär va? haha du e grymt rolig/ T å Björne

2007-11-23 @ 22:19:47
Postat av: Benner

tackar tackar :)
FÖrhoppningsvis kommer vändningen snart! haha

2007-11-23 @ 22:24:14
Postat av: Din ex-tjej

Hej älskling! Förlåt för igår..vill du bli tillsammasn med mej igen? ja,nej eller kanske?HAHA(= Svara senast imorrn!
Ps. Glöm inte att lämna torsten på fotbolls knatten.

2007-11-24 @ 11:55:37
Postat av: Benner

Tror jag vill veta vad som hände igår under dina singel-äventyr innan jag kan svara på de! :O

2007-11-24 @ 12:35:42
Postat av: Anonym

Trevligt att läsa det här när man är din nästan-flickvän...

2007-11-26 @ 02:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0