Fotboll och krogen

Igår hade vi grabbar laddat för fotboll och utgång. Vi (jag, Danne, Faik, Angelo och Jinder) samlades hemma hos mig vid nio-tiden och stämningen var på topp. Faik var extra glad eftersom turkarna hade slagit Norge.

Faik börjar nu snacka om nordirland-matchen och frågar vad det står. Han är nervös. Han berättar att han hade tippat på dem och att om dom vinner så vinner han 1800 kr. Han fick det alltså att låta som att det var den sista matchen han behövde få in för att vinna. Tror ni det var så eller tror ni att den lilla förrädaren tagit sig friheten att fräckt tippa på Spanien också? Att han dessutom ansåg den som klar redan innan avspark...

Detta talade han dock inte om förens efter vi stått upp och sjungit nationalsången, skålat för Sverige och förens Spanien tagit ledningen med 1-0.

Alla suckar då tungt utom just Faik, som hoppar till och slänger ur sig ett "yes!".

Ni ska veta att det var bra nära att killen åkte ut ur huset i de läget...


Efter första halvlek rör vi oss besvikna mot stationen för att ta första bästa tåg till stan. Faik är inte besviken. Han trallar istället glatt.

Väl i stan träffar vi oväntat Jossan, varpå vi grabbar kommer ifrån varandra. Jag och Danne går då i förväg och när vi kommit in och betalat inträde och garderob ser vi hur Faik & co nekas inträde. Snåla som vi är vägrar vi då att gå ut. Vi har ju trots allt redan slängt bort 120 kr bara på att få komma in. Dessutom är vi nog fortfarande lite sura över att Faik tippade mot Sverige...


Innan vi gick in sa Danne: Det kommer med största sannolikhet vara idrott ledarskapare där inne. Vi hinner knappt träda innanför dörren innan vi stöter på en fyra-fem stycken. Danne log nöjt åt sina spåkunskaper.


När vi efter krogen begav oss till Donken utbröt två stora bråk. Ett tjugotal människor börjar helt plötsligt slåss, mitt inne på McDonalds. Jag och Danne lutar oss tillbaka för att följa dramat, och kommer fram till att vi hejade på den långhåriga killen som såg tuff ut.


Strax före klockan fem var jag hemma och jag somnade ganska omgående.

Idag mår man som man förtjänar.

//Benner


Kommentarer
Postat av: marina

Det här var nog det mest osammanhängande inlägget NÅGONSIN!

2007-11-19 @ 17:35:36
Postat av: Benner

njaa. jag tycker det finns en tydlig röd tråd genom hela!

2007-11-19 @ 17:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0