Valborg

Igår var det alla svenska ungdommars kanske största suparkväll, en kväll som ingen egentligen vet vad man firar eller varför man dricker.
Jag och Thim var laddade till max när vi gav oss iväg till Dannes kompis Fille för att förkröka.
Jag var även ganska revanchsugen då mitt senaste valborgsfirande resulterade i brända hamburgare, ett förlorat slagsmål och en allvarlig cykelolycka.

Kvällen flöt på och förkröket utvecklade sig till att bli något mer än endast förkrök. Danne drack i otroligt lugnt tempo samtidigt som han förutspådde sig själv spyende på toan kl 22.00. Skönt att hans spådommar inte vart verklighet.

Senare på kvällen gick vi till Tullinge station för att ragga dit Angelo, men när vi tillslut kom tillbaka till Fille var festen slut. Surt för Angelo som dock inte tog de så hårt utan drog med sin kompis och Danne vidare till nästa fest. Jag och Thim petades då vi inte fick plats i taxin.
VI bestämde oss istället för att gå hem och sova, för vi var faktiskt ganska trötta. Thim tog vägvisar-rollen och ville gena genom skogen. "Jag kan mina trakter" sa han kaxigt. 
Helt plöttsligt tog skogen slut, och vi befann oss vid Huddinge sjukhus! Vi hade ingen aning om hur fan vi hamnat där. Thim fick fortsatt förtroende för vägvisandet, och visste direkt åt vilket håll vi skulle gå!
"Här har jag gått med klassen. De finns en trappa därborta någonstans"
Vi går 200 meter och ser en ranglig trappa på en byggnad.
"Ser du?! jag sa ju att jag hittade här!" sa Thim som fått nytt självförtroende. Jag vart otroligt övertygad!
Efter ett tag började han dock tveka igen, och efter två varv runt Huddinge sjukhus började jag ifrågasätta hans vägkunskaper... Vi bestämde oss för att gå åt andra hållet och helt plöttsligt va vi ute på stora vägen där vi hittar ifrån.
Thim tog åt sig äran och ville gena genom en annan skog. Vi bestämde dock att vi nog skulle gå längst vägen där vi hittade. Vart skulle vi annars sluta lixom? Vågar inte ens tänka tanken!

Imorse låg vi och kollade på ringa-in program på teven. Vi tyckte programledaren försökte ragga kvinnosälskap och att han använde programmet som någon slags kontaktannons i live-format. Tror inte han lyckades.

Sen försökte jag få Thims tystlåtna katt att spinna.. De är typ omöjligt men om man lyssnar riktigt noga kan man höra små kurrande ljud. Efter ett tag började hon dock brumma riktigt rejält. Jag tyckte jag var en riktigt duktig kattklappare tills jag upptäckte att katten sov och ljuden i själva verket var snarkningar! De ni, en snarkande katt!

I övrigt har jag rensat hela mitt rum idag inför flytten. Allt som finns kvar förutom sängen och skrivbordet är Denise DVDspelare som hon lämnat och vägrat hämta på snart två år.. Hon lovade dock att komma och göra de innan vi flyttar.

//Benner

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj! En snarkande katt!
Scary... ^^

2007-05-01 @ 21:52:13
Postat av: Adeline

haha, shit, nicklas är nog den stoltaste som finns!

2007-05-02 @ 10:57:38
URL: http://glorybox.blogg/diary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0