Biljakt!

Dagen började lugnt och fridfullt i skolan. Hände inte specielt mycket alls.
Händelser som dock kan nämnas:
-Svensklärare Funke log elakt och sa "då måste jag sänka betygen IGEN" när hon fick veta att halva klassen inte läst boken.
-Skolan hade sattsat på en låg-budget pyttipanna. smakade inge vidare.
-Danne vart halvvägs till stationen akut pinknödig och tvingades vända. Han droppade kommentaren: "fan också! nu börjar de droppa". Tydligen syftade han på att regnet började falla. Jag och Thim misstolkade helt förståligt med tanke på hur pinknödig den stackarn var...
-Spanskalärare Eva gick runt med ett papper i A4 format med texten "HES" fastsatt på magen.
-Vår häst-talande mattelärare Zoltan fick ta emot applåder från hela klassen när han passerade oss i samhällsdelen. Zoltan rödnade och drog kavajen över huvudet.

Senare på kvällen när jag körde hem från golfträningen hände något spännande på E4an.
En röd bil låg allderless i baken på bilen framför på ett irriterande sätt. Jag och pappa misstänkte att föraren var ordentligt förbannad på bilen framför och gjorde de för att jäklas. Nyfikna som vi var körde vi ikapp för att se va de va för idiot som låg och körde på detta sätt. 
Vad tror ni händer då?
Jo, Bilen börjar istället följa efter oss! Efter att den legat på ½ meters avstånd i några hundra meter bromsade jag till för att skrämmas lite, vilket ledde till att killen körde om. (Killen såg ut att vara i 15 års åldern och hade ett gäng skrattande medpassagerare)
Pappa och jag gav fingret. (Kaxiga) haha

I övrigt så har jag varit och hälsat på min kära farmor lite snabbt för att hämta mat, och så har de ringt någon som sökte min f.d plastmamma. Jag informerade vänligt om att hon flyttat för ciraka 5 år sedan.

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0