De senaste dagarna

De senaste dagarna har varit ganska händelserika.

Tex. var jag med om en traumatisk bussresa när jag skulle hem från skolan för ett par dagar sedan.

De hela började med att bussen strax innan avgång bytte förare. Inget märligt med de.

Nu började de dock hända grejer! Den nya föraren satte sig bakom ratten, körde 15 meter och fick sedan problem med dragläget vilket resulterade i motorstopp.. "Heja heja! va trygg jag känner mig med en sådan säker förare" tänkte jag.


Under mina 5 minuter på bussen hann föraren även med att:

-mumla aggresivt på ett främmande språk

-göra en livsfarlig och våghalsig rondell-körning

-köra förbi en hållplats där folk skulle av

-återigen mumla aggresivt på de främmande språket, den här gången ännu argare!


De var med ett lättat ansiktsuttryck och darriga ben jag lämnade bussen.


Övriga händelser från de närmsta dagarna som är värda att nämnas:


-Danne drog rövarhistorier om att hans kompis mormor varit på Silvertåget (spöktåg). Danne erkände senare sin lögn men berättade att han ljugit så trovärdigt för sin kompis att denna faktiskt trodde att hans egen mormor varit på Silvertåget.


-Thim blev nästan överkörd när han gick av bussen.


-Jag investerade i ett par tuffa kallsonger. Misstänker att dessa kommer leda till mitt "break-through" på damfronten. haha!


-Drömde att de jobbade svenskar på en kebaberia och att Thim fått enormt biffiga ben av att cykla. spännande drömmar...


-Såg Peppe Eng stå och slå vid golfbanan när jag provade ny driver. de va mäktigt.

-Min, Robban och Denise filmkväll uteblev då Denise somnade oförberätt. Denise ska nu söka upp en doktor eftersom hon sover okontrolerat djupt. Vi hoppas på de bästa.


-SSK vann samtidigt som Malmö tappade poäng, nu har de bra chanser att ta sig upp i elitserien igen! :)


-Zoltan (mattelärare) såg på oss med sin kluriga geni-blick och gjorde skapligt djupa och poänglösa rebusar på tavlan. Sedan log han nöjt.



Dagens låt-tips: Skid Row - In A Darkened Room


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0