Golf, fotboll och djurslakt!

Nu är jag hemma igen efter ett par dagar på farmors landställe i västerås. Där utspelade sig den årliga, prestigefyllda familjegolftävlingen för femte året i rad. Jag tog självklart hem den, för andra gången. Detta trots att min trogne caddie Thim inte medverkande som baglyftare pga kompledighet.
Pappa som vunnit de tre övriga åren var i otroligt dålig form och bjöd inte på något motstånd över huvetaget. Plastbrosan var närmast segern men tappade. Nerver antar jag.

Pappa visade sig dock ha en annan talang i år! Varje kväll kör vi nämnligen ett par omgångar plump. Pappa vann nästan varje gång. Han hävdade att hans talang troligtvis uppkom redan som barn, då han varje semester tvingades åka upp till norrland och sitta och spela plump hela dagarna. Han hoppades på medhåll från oss övriga och att vi skulle tycka lite synd om honom. Ingen reagerade.

Idag har jag varit på fotboll. Djurgårn-Elfsborg. Det såg länge ut att bli en tråkig historia trots spelövertag för dif, men i den 87:e minuten slog han till! Djurgårns stjänskott till 14 miljoners värvning Quirino! Efter att ha legat i ca 20 sekunder i straffområdet och tagit sig mot ansiktet i stor smärta reste han sig upp lagom till bollen damp ner vid fötterna och tröck in 1-1. Därefter gjorde Kuivasto 2-1 i 92:a. (inte med huvet!) Nu börjar de se riktigt bra ut :)

För övrigt har min plastmamma jagat djur utanför vårat hus idag. Hon började med att elda tvestjärtar. Därefter övergick hon till att slå ihjäl dom med skor, för att sedan övergå till att använda en skruvmejsel. Däremellan hann hon även med att med hjälp av häcksaxen klippa sönder mördarsniglar. 
Vår stulna katt (som fortfarande är kvar!) började se aningen orolig ut. Hon anade väl att hon stod på tur och gick in och gömde sig. Även jag och pappa höll oss på avstånd!

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0