En dålig dag

Idag har jag i stort sett varit duktig och målat vårat hus hela dagen!
Dock var det mycke som inte gick min väg.. De var helt enkelt inte min dag riktigt.

Jag fick en taskig inledning då jag höll på att braka genom taket till våran halv-ute-plats eller vad man ska säga. Pappa skrek av skräck när jag klättra upp för stegen och helt obekymrat hoppade av på de klena plasttaket. Som tur var är jag ju inte allt för tung så både jag och taket klarade oss helskinnade ur situationen. taket gav dock ifrån sig ett par plågade höga knarrar.
Därefter började jag måla. Tyvärr målade jag med den svarta färgen på en del vita ställen, men tror ingen lägger märke till de.

Därefter började de på allvar hända grejer. Jag gjorde ett par imponerande smidiga rörelser samtidigt som jag pratade. Tydligen behärskade jag inte att göra båda samtidigt vilket resulterade i att jag sparkade ut hinken med färg i rabatten och över min tröja som låg brevid. Pappa gav mig hårda blickar och försökte därefter rädda de som räddas kunde.
Själv gick jag för ätt tvätta händerna och min tröja med vattenslangen. Jag vred och vred till kranen var på max men endast små droppar trillade ut. Irritationen växte i mig. DÅ, helt plöttsligt flyger framdelen på slangen iväg och slangen ger i från sig en mäktig okontrolerad stråle som jag inte ser vart den tar vägen. De skulle jag dock snart få veta.... Upp ur rabatten flyger nämnligen en förtvivlad och dyngsur pappa samtidigt som han ger ifrån sig ett så högt skrik att de lär ha hörts hela vägen bort till centrum. Den iskalla strålen hade tagit rätt i ryggen på den stackars mannen som desperat stog och kämpade för att göra sig av med färgen som jag vält ut i rabatten.

I dehär läget kände jag att min tid var kommen. Efter ca fem minuter av väl valda ord från den dyngsura fadern lunkade jag iväg med svansen mellan bena samtidigt som jag kände hur jag sjönk från nr 1 till nr 2 på listan över favorit-söner i denna familj. Robin passerade mig troligtvis inte hårfint på listan heller, utan han lär nu ha den gulaste ledartröjan man någonsin skådat i den här familjen!
Tydligen skulle jag ha skruvat längst fram på slangen för att öppna den. Onödigt att stänga den över huvetaget tyckte jag, slangen är väl ändå till för att man ska spruta vatten med den? Då behöver man väl inte stänga den.

Dessutom hade det nu bildats en stor vattenpöl intill huset där vi tidigare haft fuktskador, och till råge på allt hade jag lyckats gnida min målarfärgintäckta tröja mot mina byxor så även dom nu blivit svarta. (Det gjorde inget då de tidigare var ganska rödfärgade efter gårdagens blodincident)

Efter allt detta fick jag förbud att vistas i närheten av väggen där det målades. Jag fick istället gå och tvätta mina golfklubbor och märka upp golfbollar inför morgondagens tävling. Kul.

//Benner

Kommentarer
Postat av: Kate

Nej, seriöst grabbar, det här håller inte. Uppdatera oftare vaf*n!

2007-07-25 @ 23:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0