Tisdag

Igår gymmade jag ben för i stort sett första gången i mitt liv. Det var icke kul.

Idag är det ännu mindre kul... Jag går runt som någon slags stel, ingipsad kille och känner mig allmänt rövknullad samtidigt som jag intalar mig själv att aldrig mer träna benen. Låta dom vara dom fågelben som dom alltid har varit lixom!


Idag skulle jag jobba med mitt projektarbete. Efter att ha mailat en kille, som vidarebefordrade mig till en annan, fick jag slutligen ett nummer att ringa.

Mannen jag skulle ringa var numera pensionerad men hade tidigare varit (håll i er nu) ordförande i svenska golfförbundets regelkommitté. Smaka på den titeln!

Jag ringde för att fråga om vi kunde träffas efter jul och nyår så han kunde ge mig lite hjälp angående golfreglernas historia. Samtalet tog 50 minuter...

De sista 20 minuterna försökte jag avrunda samtalet utan framgång. Mannen var nämligen allt för social och trevlig. Han kommer bli till stor nytta i vårt projektarbete, och har redan gett oss en rejäl skjuts framåt!


Danne hade idag planer på att adoptera mig. Efter att pappa tidigare kom hem och sa att han skulle på kurs om hur man bäst slår och straffar sina barn börjar jag nu överväga Dannes förfrågan.

Jag tror dock att pappa kan ha varit oseriös. Man ska inte alltid ta vår familj på allvar.

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0