Självbelåtenhet

Ikväll var familjen Benner/Eriksson/Porkolab ute och åt på restaurang.


Pappa: Det är ju en tradition vi har att äta ute innan jul varje år.

Jag: Vadå tradition?! Vi har ju aldrig gjort de tidigare? ^o) :O

Pappa: MEN DET KANSKE SKA BLI EN TRADITION FRÅN OCH MED NU?!!?!?


Jag är över huvud taget inte mycket för dedär med traditioner. Jag är heller inte speciellt mycket för det där med att äta på restaurang. Dålig kombination alltså.

Hur som helst så känner jag att jag kan unna pappa det nöjet, eftersom han tycker det är väldigt trevligt med restaurangbesök.

Efter att vi suttit vid vårt bord i ca. 2½ minut går det förbi två tjejer utanför fönstret och spanar in mig sådär kraftigt. De till och med vände sig om två gånger. Mitt självförtroende steg till skyarna eftersom att jag kände att jag antagligen såg för jävla bra ut! Till och med pappa och Robin uppmärksammade hur kraftigt insparad jag var.

Jag lutade mig tillbaka i stolen, log nöjt och intog en, om möjligt, ännu sexigare pose i väntan på att få bli insparad igen...

...Det lät inte dröja!

Ca. 47 sekunder senare dyker nämligen nästa gäng tjejer upp, denna gång tre stycken, och spanar in mig för fullt.

Här va pappa och Robin inte lika överrens med mig dock. De tyckte jag överdrev.

"Tss! Klar kontakt" sa jag malligt.

Efter detta struntade jag i att kolla ut genom fönstret mer. Jag visste ju att det annars skulle komma förbi ännu fler och att den första omgången av förbipasserande tjejer säkert skulle ta en vända runt kvarteret för att få chansen att se mig igen...


Frågan är nu om tjejerna föll för min skjorta som jag fortfarande hade på mig efter begravningen och som säkerligen fick mig att se, så att säga, "smygrik" ut eller om jag faktiskt plötsligt har blivit attraktiv.


Btw. Det här var säkerligen det mest självbelåtna inlägget jag någonsin skrivit, och då har jag faktiskt skrivit ett par stycken...

//Benner


Kommentarer
Postat av: Den Inspanade

:O:O
Jag är Ganska säker att det var mej och min snygga frisyr dom spana inn...

2007-12-19 @ 20:24:49
Postat av: Benner

haha aldrig robin, de va solklart mig :D
möjligvis att en av de tre sista spanade in dig... den långa! hon såg att jag var för kort i alla fall

2007-12-19 @ 20:29:29
Postat av: Thim

Jag tror de va skjortan dom spanade in.

2007-12-19 @ 20:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0