Julen är här

Nu är julen äntligen här!

Jag säger det inte för att vi har jullov, för att vi har skaffat julgran, för att det är snö ute eller för att det bara råder en allmän julkänsla på krokvägen. Nej, jag säger det självklart för att han äntligen är på plats!

Vem fan är äntligen på plats, tänker ni säkert nu.


Han som äntligen är på plats är självklart vår käre Efraim! Efraim är, precis som i julavsnittet av "Svensson Svensson", våran porslinstomte.

Efter mycket om och men och efter en hel del förhandlingar lyckades jag och pappa få de övriga i familjen att godkänna hans närvaro. Han står nu innanför dörren till vardagsrummet och sprider, med hjälp av sin mysiga tillbakadragna stil, en allmänt skön julstämning.



Efraim

För övrigt så har vi haft julavslutning idag i skolan. Vi (jag, Danne, Henke och Patrik) skulle spela på denna. Väl på plats fick vi problem... Patrik valde nämligen att p.g.a. okända skäl helt enkelt skita i att komma. Vi övriga var ICKE glada! Därmed missade vi showen för ettorna.

Till showerna för tvåorna och treorna lyckades vi dock snabbt rekrytera en ny sångare. (eller sångerska ska vi kanske säga)
Efter en hel del övertalningar, mutningar och hot fick vi nämligen Linnéa att ställa upp! Otroligt snällt må jag säga! Detta räddade faktiskt hela våran dag.


Patrik är nu troligtvis kickad från bandet, om han nu inte kommer med en jävligt bra anledning till varför han inte dök upp och därefter slickar våra rövar fram tills sommaren. Då finns kanske en liten, liten, liten chans att han kan få en chans till.

Anledningen ska då helst vara i klass med: "Jag fick en spruta med en skum drog i av en lika skum kille, vart överkörd och förd till ett mentalsjukhus där ett gäng killar pressade mig på information."

(Jag såg nyss detta på en film. Jävligt stark ska ni veta!)

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0